نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و مس رفسنجان

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امروز پرسپولیس و مس رفسنجان پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس و مس رفسنجان از ساعت ۱۷ امروز سه‌شنبه - ۲۱ بهمن ماه - در استادیوم آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت سرخ‌پوشان با تک گل کاپیتان‌شان روی یک کرنر ارسالی، حریف کرمانی را مغلوب خود کردند تا بیش از پیش به صدر جدول نزدیک شوند. قضاوت این دیدار نزدیک به هم را حمید حاج‌ملک بر عهده داشت و با وجود اینکه بازی برخورد خاصی در محوطه‌ها نداشت، اما در اواخر مسابقه بازیکن مس با دریافت دو کارت در فاصله بسیار اندک از زمین اخراج شد تا شاگردان ربیعی واپسین دقایق را ده نفره ادامه دهند. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط حیدر سلیمانی و حسین عسگری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

اخراج بازیکن تعویضی مس صحیح بود؟

محمد حسین کریم‌زاده، مهاجم مسی‌ها که دقیقه ۶۲ به جای آوخ وارد زمین شد، خیلی زود و ۶ دقیقه پس از ورود به زمین با کارت زرد داور مواجه شد. دقیقه ۷۶ نیز کریم‌زاده خطا دیگری که نسبتاً خشن هم بود انجام داد تا داور مجاب به دادن اخطار دوم و اخراج این مهاجم تنها پس از ۱۴ دقیقه بازی شود.

سلیمانی: به نظرم دو کارت زردی که به کریم‌زاده داده شد، درست بود.

عسگری: کارت دومی که این بازیکن گرفت، درست بود. اما در صحنه‌ای که کارت زرد اول را گرفت، خطا معمولی فوتبال بود و داور اصلاً برای چه به او کارت زرد داد؟

عملکرد کلی تیم داوری

سلیمانی: ملک‌زاده امروز قضاوت خوبی را داشت. فقط تنها ایرادش به این بود که اگر چه می‌توانست در چند مورد ادامه بازی بدهد اما اصلاً دوست نداشت آوانتاژ اعلام کند! اما تمام صحنه‌ها و برخوردها را سوت زده و خطا گرفت. داور در بازی امروز کلاً دو اشتباه داشت. در دقیقه ۲۹ می‌توانست به سرلک برای جلوگیری از حمله مس کارت نشان بدهد که این کار را نکرد و آن صحنه را مدیریت کرد. نیمه دوم نیز در دقیقه ۸۲ خطا روی سیامک نعمتی را ندید. در کل قضاوت خوبی داشت.

عسگری: بازی صحنه خاصی نداشت. در نیمه اول کمک اول پرچم آفساید را روی مهاجم مس بلند کرد که مشکوک بود اما تلویزیون صحنه آهسته آن را نشان نداد ولی باید حتماً دوباره دیده شود چرا که آفساید مهمی بود و اگر گرفته نمی‌شد، تقریباً موقعیت تک به تک برای بازیکن مس پیش می‌آمد. در مجموع تصمیمات داور نقشی در نتیجه نداشت و وقتی تصمیم‌های غلط نقشی در نتیجه نداشته باشد، عملکرد داور خوب می‌شود.

کد خبر 474096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • بی نام IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    3 0
    خوبه دیگه افساد نبود کارت زرد اول هم درست نبوده فقط میخوان لنگ امسال هم قهرمان بشه