دستگیری عاملان درگیری مسلحانه

انهدام باند کلاهبرداری با ترفند برنده شدن در قرعه کشی، دستگیری عاملان درگیری مسلحانه، پلمب ۴ کافه رستوران متخلف، کشف ۵ میلیارد تومان لوازم یدکی قاچاق و سرقت از مغازه با انگیزه انتقام‌جویی را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از کشف یک پرونده برداشت غیرمجاز با ترفند «برنده شدن در قرعه کشی» خبر داد و گفت: اعضای ۶ نفره این باند کلاهبرداری شناسایی و دستگیر شدند.

سید نظام موسوی با اشاره به شکایت یکی از شهروندان ساکن غرب استان تهران به پلیس فتا استان مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با بنده از طریق برنامه واتس اپ تماس برقرار کرده، افزود: در قرعه‌کشی اپراتور همراه اول برنده جایزه ۵ میلیون تومانی شده‌اید و سپس با روش‌های مختلف مرا مجاب کرده که پای دستگاه خودپرداز بروم و پس از تعریف رمز اینترنتی توسط بنده و اخذ اطلاعات کارت عابربانک، طی ۴ مرحله از حساب من پول برداشت کرده است.

وی ادامه داد: کارآگاهان سایبری با هماهنگی لازم و اقدامات فنی و پلیسی ضمن زدن رد مجرم و شناسایی مخفیگاه متهم، وی را طی یک عملیات سایبری موفق دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: با استعلام انجام شده، مشخص شد وجوه سرقتی از کارت شاکی به حساب خانمی واریز شده است که پس از هماهنگی قضائی نامبرده با شگردهای خاص پلیسی احضار شد و در تحقیقات به عمل آمده گفت که همسر بنده اعتیاد شدید به مواد مخدر دارد و در حال حاضر در زندان است، از اعتماد من سو استفاده کرده و کارت‌های بانکی و سیم کارت من را در اختیار شخصی قرار داده است.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی انجام شده و هماهنگی مقام قضائی، متهم در یک عملیات غافلگیرانه در شهر قدس دستگیر شد. مجرم پس از انتقال به اداره پلیس ابتدا اقدامات مجرمانه خود را انکار کرد، اما پس از مواجه با ادله دیجیتال و مستندات پرونده لب به اعتراف گشود و اقرار کرد با همکاری افراد دیگر اقدام به کلاهبرداری کرده است، با اخذ نیابت قضائی و اعزام اکیپی از مأموران، با تعقیب و مراقبت یک هفته‌ای محل، متهمان مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران با اشاره به متلاشی شدن این باند کلاهبرداری ۶ نفره، اضافه کرد: با توجه به فعال شدن رمز پویا مشتریان بانک‌ها، کلاهبرداران به ترفند مهندسی اجتماعی و تبلیغات اغوا کننده روی آوردند و با ترفندهای لازم اطلاعات بانکی آن‌ها را دریافت می‌کنند. در این فضا کاربران نیز باید محتاط باشند و فریب وعده‌های دروغین را نخورند که یکی از این وعده‌ها پیامک‌های کذب تحت عنوان «برنده شدن در انواع قرعه کشی» است.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران گفت: شهروندان به هیچ عنوان به این گونه پیامک‌ها یا تماس‌ها اعتنایی نکنند، زیرا به طور قطع اینگونه تماس‌ها و پیامک‌های دریافتی راهی برای به دام انداختن و خالی کردن حساب‌های بانکی از طرف کلاهبرداران است، در مواردی به فرد مال باخته اعلام می‌شود برنده قرعه کشی شده، وی را با بهانه‌های مختلف پای دستگاه ATM کشانده و اهداف خود را عملی می‌کنند.

وی آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی را از اولویت‌های پلیس فتا دانست و تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرایم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

دستگیری عاملان درگیری مسلحانه

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: ۲ نفر از عاملان درگیری مسلحانه در خیابان نبرد شناسایی و دستگیر شدند.

سعید راستی اظهار کرد: یک مورد درگیری و شرارت منتج به تیراندازی در حوالی خیابان نبرد به وقوع انجامید که در این راستا بلافاصله تیم‌های عملیاتی از مأموران پلیس به سرعت در محل وقوع جرم حاضر و طی بررسی اولیه میدانی مشخص شد عده‌ای از اراذل و اوباش منطقه پس از حضور در محل اقدام به عربده کشی با سلاح سرد و درگیری نموده که در این بین نیز اقدام به تیر اندازی با سلاح گرم می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه متهمان این پرونده قبل از حضور مأموران از محل وقوع جرم متواری شده بودند، مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات انجام شده و اظهارات اهالی محل معلوم شد، عاملان این اقدام مجرمانه از اراذل و اوباش سطح دار تهران بوده که به همراه تعدادی از نوچه‌هایشان به وسیله قمه اقدام به عربده کشی و درگیری کرده و در تعاقب ضرب و شتم نیز ضمن ایجاد رعب و وحشت با سلاح گرم اقدام به تیراندازی هوایی کرده و از محل متواری می‌شوند.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت، خاطرنشان کرد: در ادامه روند رسیدگی پرونده با کمک دوربین‌های مداربسته هویت متهمان پرونده شناسایی و ۲ نفر از عاملان اصلی این درگیری و تیراندازی دستگیر و به پلیس امنیت عمومی انتقال داده شدند.

وی با اشاره به اینکه افراد دستگیر شده دارای سوابق متعدد از جمله درگیری، اخلال در نظم، نزاع دسته جمعی، تیراندازی، قدرت نمایی با سلاح و زورگیری هستند، تصریح کرد: متهمان با قرار میلیاردی روانه زندان شدند و تلاش برای دستگیری سایر متهمان این پرونده همچنان ادامه دارد.

پلمب ۴ کافه رستوران متخلف

معاون نظارت بر اماکن عمومی پایتخت با اشاره به ادامه‌دار بودن طرح‌های نظارتی پلیس، از شناسایی و پلمب ۴ کافه رستوران متخلف در نقاط مختلف شهر تهران خبر داد و گفت: متصدیان این واحدهای صنفی با بی توجهی به قوانین و مقررات مربوطه، ضمن عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به عرضه قلیان به مشتریان خود می‌کردند.

نادر مرادی اظهار کرد: مأموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت در ادامه استمرار طرح‌های نظارتی خود از مراکز عرضه قلیان به نقاط مختلف شهر تهران اعزام که در این راستا ضمن بازدید از ۷۸ واحد صنفی، به ۳۶ متصدی اخطار و ۴ کافه رستوران متخلف را که با بی‌توجهی به قوانین و مقررات مربوطه و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی اقدام به عرضه قلیان به مشتریان خود می‌کردند، پلمب کردند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت با بیان اینکه طرح‌های نظارتی پلیس همچنان با قدرت و جدیت بیشتری تا پایان همه‌گیری کرونا در دستور کار پلیس اماکن تهران بزرگ قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند گزارش‌های خود را در خصوص تخلفات واحدهای صنفی از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به گزارش‌های آن‌ها رسیدگی و با متخلفان برخورد قانونی شود.

کشف ۵ میلیارد تومان لوازم یدکی قاچاق

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت گفت: ۶ هزار و ۳۰ عدد انواع لوازم یدکی خودروهای خارج از جمله در، گلگیر، میل تعادل، واشر و… که به صورت غیرمجاز و قاچاق وارد کشور شده بود، کشف شد.

علی ذوالقدری گفت: مأموران پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی پایتخت از دپو مقادیر قابل توجهی از لوازم یدکی خودروهای خارجی در یک انبار در حوالی گردنه تنباکویی در بزرگراه امام رضا (ع) مطلع که بلافاصله بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با توجه به اینکه بررسی‌های اولیه مأموران پلیس حاکی از صحت و سقم این خبر داشت، بنابراین نتیجه تحقیقات انجام شده، در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و دستور بازرسی از محل و بازداشت مالک انبار موصوف صادر شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از انبار مذکور ۶ هزار و ۳۰ عدد انواع لوازم خودرو مربوط به خودروهای خارجی که به صورت غیرمجاز و قاچاق وارد کشور شده بود، کشف شد. وی با اشاره به اینکه مالک انبار دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش کالای کشف شده را حدود ۵ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

سرقت از مغازه با انگیزه انتقام‌جویی

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: سارق مغازه که به بهانه انتقام‌جویی دست به سرقت زده بود، دستگیر شد.

قاسم دستخال گفت: پرونده‌ای مبنی بر سرقت مغازه از سوی دادسرای ناحیه ۳ تهران به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد که مفاد پرونده حاکی از آن بود که ۵ دستگاه تلفن همراه در مدل‌های متنوع و چندین دستگاه لوازم جانبی اصلی به ارزش ۷۵ میلیون تومان از مغازه شاکی به سرقت رفته است.

وی اضافه کرد: کارآگاهان با بازدید از محل وقوع سرقت متوجه می‌شوند سرقت داخلی بوده و احتمال اینکه سرقت توسط شخصی که به کلید مغازه دسترسی داشته متصور است که با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم کارآگاهان به یکی از بستگان شاکی که حمید نام داشت مظنون می‌شوند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی افزود: با توجه به اینکه متهم جا و مکان خاصی نداشت با استفاده از شیوه‌های پلیسی شناسایی و دستگیر می‌شود که ابتدا منکر هرگونه سرقت بوده و با اظهارات ضد و نقیضی سعی در گمراه کردن مأموران و کتمان حقیقت داشت که با ارائه دلایل و مستندات راهی جز اعتراف به بزه انتسابی نداشته و به جرم خود معترف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات تکمیلی اظهار کرد سرقت را به تنهایی انجام داده و حاضر به جلب رضایت شاکی است که مراتب طی شرحی به نظر مقام قضائی رسید و در نهایت با هماهنگی قضائی اموال شاکی مسترد و پرونده به همراه متهم جهت کسب تکلیف به دادسرا ارسال و اعزام شد.

کد خبر 474094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.