صرف اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریالی برای رفع مشکل دفع آب‌های سطحی رشت

شهردار رشت از استمرار اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی در سطح شهر رشت توسط شهرداری خبر داد و گفت: تا به امروز حدود ۱۰ هزار متر لوله‌گذاری با صرف اعتباری معادل ۴۵۰ میلیارد ریال انجام شده است، با تکمیل این طرح‌ها شهروندان برای همیشه از مشکل جمع شدن آب‌های سطحی و معضل آب‌گرفتگی نجات پیدا می‌کنند.

به گزارش ایمنا، سید محمد احمدی امروز _سه‌شنبه ۲۱ بهمن_ در مراسم گشایش خانه میرزا که با حضور فرماندار شهرستان رشت، اعضای شورای شهر، جمعی از محققان و پژوهشگران گیلان و دیگر مدیران سازمان‌های تابعه شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: تفکر جهادی در مجموعه شهرداری رشت شکل گرفته است.

شهردار رشت پیشاپیش فرا رسیدن ۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و ابراز کرد: از حضور و همراهی اعضای شورای شهر به جهت به ثمر رساندن پروژه‌هایی که به هر دلیلی در موعد مقرر نمی‌توانست مورد بهره‌برداری قرار گیرد تشکر و قدردانی می‌کنم.

احمدی ضمن قدردانی از حضور فرماندار شهرستان رشت در این مراسم تصریح کرد: قطعاً با تلاش‌ها و حمایت‌های اعضای شورای شهر بود که شاهد بازگشایی طرح‌های فرهنگی ورزشی و افتتاح سایر پروژه‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: محدودیت‌های کرونایی باعث شد که ما نتوانیم در خانه میرزا از وجود محققان و دلسوزانی که برای استان گیلان و شهر رشت دغدغه دارند دعوت به عمل آوریم و از راهنمایی‌های آنان و تجاربشان استفاده کنیم.

شهردار رشت با بیان اینکه چند کار بزرگ در شهرداری انجام شده است افزود: شاید اگر می‌خواستیم بسیاری از کارهای انجام شده در دوران شورای پنجم را به منصه ظهور برسانیم و به مردم عرضه کنیم خیلی بیشتر از این‌ها بود ولی تنها چکیده این کارها را در ایام مبارک دهه فجر به اطلاع شهروندان رسانده شد.

احمدی پرداختن به امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را از جمله رسالت‌های اصلی شهرداری‌ها خواند و اظهار کرد: کار شهرداری فقط به حوزه خدمات شهری مربوط نمی‌شود و در قبال موضوعات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هم وظایفی دارد که باید انجام دهیم.

وی با بیان اینکه سالن ورزشی شهید ملک‌پور واقع در باقرآباد رشت با همت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بازسازی و مرمت شده و امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت افزود: برای این پروژه معادل ۱۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شد و در کمتر از ۴۰ روز هم عملیات اجرایی آن به پایان رسید.

شهردار رشت با بیان اینکه تفکر و مدیریت جهادی در مجموعه شهرداری به خوبی شکل گرفته است و روند رو به جلویی هم دارد، تصریح کرد: بر اساس این راهبرد باید موانع را کم و فرآیند انجام کارها را کوتاه کنیم و این موضوع یکی از مهم‌ترین مسائلی است که ما در شهرداری به دنبال آن هستیم.

وی گشایش خانه میرزا پس از مرمت عمرانی و بازآفرینی محتوایی آن را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: برای این پروژه هم بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

وی از استمرار اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی در سطح شهر رشت توسط شهرداری خبر داد و با تاکید بر اینکه تا به امروز حدود ۱۰ هزار متر لوله‌گذاری با صرف اعتباری معادل ۴۵۰ میلیارد ریال انجام شده اذعان کرد: با تکمیل این طرح‌ها شهروندان برای همیشه از مشکل جمع شدن آب‌های سطحی و معضل آب‌گرفتگی نجات پیدا می‌کنند.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: پروژه‌های جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در محله‌های رودبارتان، استادسرا، خیابان معلم، خیابان شهید قلی‌پور، جاده تهران، پارک سمیه در شهرک فجر و بعضی از دیگر محلات اجرایی شده و برای تکمیل این طرح‌ها هم اعتباراتی در بودجه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است.

وی از احداث دیوار حفاظتی رودخانه‌های سطح شهر خبر داد و گفت: برای این طرح‌ها هم حدود ۳۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

کد خبر 474089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.