رئیسی: جریان مقاومت اجازه نفوذ آمریکایی‌ها را در منطقه نمی‌دهد

رئیس قوه قضائیه گفت: جریان مقاومت اجازه نفوذ آمریکایی ها، توطئه و فتنه گری فتنه گران را در این منطقه نخواهد داد و به برکت خون مطهر شهیدان جریان استعماری در این منطقه خاتمه خواهد پذیرفت.

به گزارش ایمنا به نقل از میزان، سید ابراهیم رئیسی در جمع علما، سفرای خارجی مقیم عراق، فرهیختگان و نخبگان جامعه عراقی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمن هشت سال با تحریک صدام و صدامیان جنگ را بر مردم عراق و ایران تحمیل کرد و نتوانست. کودتاها و توطئه‌ها و فتنه‌های بسیاری را برنامه‌ریزی کرد و نتوانست. بسیاری از فتنه‌ها را علیه این انقلاب نوپا برای اینکه این انقلاب و نظام شکل نگیرد برانگیخت و نتوانست.

وی با بیان اینکه دشمن بسیار تلاش کرد که نظام اسلامی تشکیل نشود و نتوانست، ادامه داد: در دهه دوم تلاش کرد انقلاب اسلامی تثبیت نشود و نتوانست در دهه سوم تلاش کرد انقلاب و پیام انقلاب توسعه به ملت‌ها و کشورهای دیگر نکند و نتوانست. دشمن ۴۰ سال توطئه کرد و تمام توطئه‌های او نقشه بر آب شد و نتوانست و به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای دشمن خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم.

رئیس قوه قضائیه درباره توطئه جدید در منطقه گفت: با فتنه صهیونیست‌ها با سلاح و امکانات آمریکایی‌ها و با پول سعودی‌ها و نقشه‌های بسیاری که کشیدند، گروه‌های تکفیری را به جان مردم مسلمان در این منطقه انداختند، خون‌ها ریختند، جنایت‌ها کردند خانه‌ها ویران کردند.

رئیسی ادامه داد: جریان داعش، جریان دست ساخته آمریکایی‌ها است. رسماً خانم کلینتون در پشت دوربین در مقابل چشم و دیدگان همه دنیا اعلام کرد داعش را ما تشکیل دادیم و مجهز کردیم و به جان مردم مسلمان انداختیم و این اعتراف استکبار جهانی و آمریکاست.

وی تصریح کرد: گروه‌های تکفیری را با عنوان دولت اسلامی و با آرم جعلی «لا اله الا الله» به جان مردم مسلمان انداختند. دشمن خواست ولی نتوانست، چون ملت مسلمان عراق، ایران و ملت‌های مسلمان در منطقه آگاه و بیدار شده بودند، توطئه دشمن را شناخت و گول شعارهای داعش و داعشی‌ها را نخورد. فهمید این جنس کار جنس کار صهیونیستی و اسرائیلی است.

رئیس قوه قضائیه افزود: داعشی‌ها آمدند فتنه کردند در سوریه، عراق و منطقه قتل و غارت کردند؛ لیکن جوانان برومند، فرهیختگان با بصیرت مقتدای با بصیرت ما امام خامنه‌ای، مقام مرجعیت در عراق به مردم آگاهی و بیداری بخشیدند و هشدار دادند که توطئه دست آمریکا، صهیونیست و دشمن را بشناسید.

رئیسی خاطرنشان کرد: حشد الشعبی در این منطقه، جوانان برومند در عراق در ایران در سوریه و لبنان و در همه منطقه به میدان آمدند جانفشانی و ایستادگی کردند. حزب الله با همه وجود به منطقه و در منطقه نقش آفرینی کرد.

وی افزود: روحانیت، فرهیختگان انسان‌های با بصیرت حضور با معنا پیدا کردند و شهدای بسیاری تقدیم؛ اما دست توطئه دشمن را برملا کردند و نقاب را از چهره کریه آمریکایی‌ها کنار زدند، آن حقیقت استکباری امریکا را برملا کردند. آمریکا مستاصل شد دید آنچه نقش آفرین است چهره‌ای مثل ابومهدی در عراق و چهره‌ای مثل حاج قاسم سلیمانی است که در منطقه نیروهای جوان و مخلص را به خط می‌کنند، نقشه برای ترور آنها کشید و آنها را به خاک و خون کشید.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: تصور این بود که با شهادت ابومهدی و حاج قاسم جریان مقاومت تمام می‌شود ولی جریان مقاومت استوارتر، پایدارتر از همیشه خودنمایی کرد و می‌کند. جریان مقاومت اجازه نفوذ آمریکایی‌ها، توطئه و فتنه‌گری فتنه گران را در این منطقه نخواهد داد و به برکت خون مطهر شهیدان جریان استعماری و استکباری آمریکایی‌ها و مستکبرین در این منطقه خاتمه خواهد پذیرفت.

کد خبر 474085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.