بررسی لایحه شهر دوستدار سالمند تهران ناتمام ماند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران از ناتمام ماندن بررسی لایحه شهر دوستدار سالمند خبر داد و گفت: در جلسه آینده شورا در خصوص کلیات این لایحه تصمیم گیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید ابراهیم امینی، در پایان جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات مصوبات شورای شهر اظهار کرد: در جلسه امروز دستورات متعددی بررسی شد که از جمله بررسی لایحه مجوز واگذاری حق بهره برداری هشت مرکز بهاران به سازمان بهزیستی استان تهران بود که رد شد.

وی افزود: اصلاحیه تبصره یکم مصوبه ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی در محلات که به کمیسیون برگشت داده شد، الزام شهرداری تهران به توسعه و تجهیز ناوگان رفت و روب که رد شد، الزام شهرداری به پیگیری ثبت میراث طبیعی کوه بی بی شهربانو که به تصویب اعضای شورا رسید و انتخاب دو نفر کارشناس متخصص برای عضویت در مجمع عمومی شرکت نوسازی اراضی عباس آباد از دیگر دستورهای مورد بررسی جلسه امروز شورا بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی آئین نامه مصوبه شهر دوستدار سالمند در شورای شهر، تصریح کرد: در این خصوص نگاه متفاوتی در شورا وجود داشت و مخالفان این امر اعتقاد داشتند که در این خصوص کار کارشناسی دقیق نشده و بار مالی زیادی دارد و تقاضای برگشت به کمیسیون داده شد که رأی نیاورد.

وی اضافه کرد: البته برخی دوستان اعتراض داشتند که در آن لحظه جلسه از رسمیت افتاده و قرار شد بررسی دقیق شود که آیا با اعضایی که به صورت مجازی حضور داشتند و اعضایی که حضور فیزیکی داشتند جلسه رسمیت داشته یا خیر؟ و در این هنگام موضوع برگشت به کمیسیون رأی آورده یا نه؟ اگر اینگونه نباشد راجع به کلیات، رأی گیری می‌شود و وارد بررسی مواد آئین نامه نیز خواهیم شد.

امینی در خصوص این موضوع که آرای اعضا در بررسی طرح‌ها و لوایح در کمیسیون‌های مشترک وقتی به صحن شورا می‌آید دچار تغییر می‌شود، گفت: در بررسی طرح‌ها و لوایح در کمیسیون‌های مشترک اختلاف نظرها زیاد نیست، معمولاً طرح‌ها و لوایح کمیسیون مشترک از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که کار تخصصی دقیق‌تری روی آنها انجام می‌شود. اعضای کمیسیون الزامی ندارند از نظر کمیسیون تبعیت کنند و لذا یک عضو می‌تواند در صحن علنی نظرش تغییر پیدا کند.

کد خبر 474041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.