سرانه ورزشی بندرعباس افزایش یافت

همزمان با ایام دهه مبارک فجر در آئینی با حضور استاندار هرمزگان و شهردار بندرعباس، مجموعه ورزشی آزادشهر و زمین ورزشی پیامبر اعظم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس امینی‌زاده، شهردار بندرعباس در آئین بهره‌برداری از ۲ مجموعه ورزشی اظهار کرد: طی سال‌های اخیر توسعه فضاهای ورزشی در محلات شهر در اولویت برنامه‌ها و سیاست‌های شهرداری بندرعباس قرار داشته است.

وی افزود: این نگاه همچنان نیز مورد تأکید قرار دارد؛ در همین راستا همزمان با دهه فجر امسال چند زمین ورزشی از جمله مجموعه ورزشی ساحلی سورو، زمین چمن مصنوعی پیامبر اعظم، مجموعه ورزشی ساحلی پنجه‌علی و غیره به بهره‌برداری رسید.

شهردار بندرعباس با اشاره به جزئیات بیشتری از مجموعه ورزشی آزادشهر، اظهار کرد: این پروژه شامل زمین فوتبال ساحلی، زمین فوتبال چمن مصنوعی، زمین تنیس خاکی و فضای سبز است.

امینی زاده اعتبار این پروژه را بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در آینده نزدیک فضاهای ورزشی دیگری تکمیل و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی در خصوص زمین ورزشی شهرک پیامبر اعظم گفت: با تحویل شهرک پیامبر اعظم به شهرداری بندرعباس، خدمات‌رسانی در این شهرک گسترش یافت و در این راستا احداث زمین ورزشی در این مجموعه با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آماده بهره‌برداری شده است.

شهردار بندرعباس خاطرنشان کرد: طی ۶ ماهه نخست سال آینده نیز یک زمین ورزشی دیگر با هدف افزایش زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی لازم، در این شهرک به بهره برداری می‌رسد.

امینی‌زاده تصریح کرد: در راستای ارتقای زیرساخت‌های این شهرک که جمعیت قابل توجهی در آن سکونت دارند، اجرای چند کانال دفع آب‌های سطحی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به جزئیات فاز دوم مجموعه ورزشی ساحلی سورو، افزود: طی سالهای اخیر زمین فوتبال ساحلی سورو به بهره‌برداری رسیده و اکنون نیز زمین هندبال ساحلی و همچنین سه زمین والیبال ساحلی افتتاح شد.

شهردار بندرعباس ضمن قدردانی از مردم محله سورو، گفت: با بهره‌برداری از این فاز مجموعه ورزشی سورو، زیرساخت قابل مناسب رونق این رشته‌های ورزشی فراهم شده است در واقع با بهره‌برداری از این زیرساخت‌ها، سورو به قطب ورزش‌های ساحلی تبدیل می‌شود.

توسعه کوهستان پارک پنجه‌علی بندرعباس

امینی زاده با بیان اینکه یکی از مناطق سنتی و تفریحی که مورد توجه ویژه شهروندان قرار دارد، پارک کوهستانی پنجه‌علی با قدمت ۲۰۰ ساله است. این منطقه، فرصت جدیدی برای رونق گردشگری در جوار شهر ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه توجه به گردشگری مذهبی نیز در پارک کوهستانی پنجه‌علی مدنظر قرار دارد، تصریح کرد: میدان بزرگ تعزیه در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع ایجاد شده و خانه تعزیه نیز در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

شهردار بندرعباس با اشاره به سایر پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در این پارک کوهستانی گفت: دو زمین والیبال و فوتبال ساحلی نیز در این محل احداث شده تا رونق بیشتری در منطقه ایجاد شود.

امینی زاده با اشاره به دیگر زیرساخت‌های ایجاد شده در این پارک خاطرنشان کرد: ایجاد فضای مناسب پیاده روی و کوه‌پیمایی از دیگر ظرفیت‌های ایجاد شده در این منطقه است.

وی از افتتاح پروژه زین‌زیپ‌لاین و فضای سبز محوطه آن خبر داد و اضافه کرد: مسیر پیاده‌روی و دوچرخه سواری این مجموعه نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار بندرعباس از برق‌رسانی و تأمین روشنایی این کوهستان پارک خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۳۵۰۰ متر برق رسانی برای تأمین روشنایی این کوهستان پارک انجام شده است. در مجموع، بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در این پنج پروژه عمرانی کوهستان پارک پنجه‌علی صرف شده است.

به گزارش ایمنا، همزمان با دهه مبارک فجر سال جاری، ۲۱ پروژه عمران شهری شهرداری بندرعباس با اعتباری بالغ بر ۹۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 473998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.