کودکان را در معرض اخبار کرونا قرار ندهید

بیماری کرونا بحران فرسایشی است و کودکان در این شرایط نباید تحت تاثیر اخبار منفی و مخرب کرونا قرار گیرند.

به گزارش ایمنا، به نقل پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گیلدا رجبی روانشناس بیمارستان ضیائیان درباره حمایت‌های عاطفی و روانی از کودکان و نوجوانان در بلایا افزود: بحران کرونا بحرانی فرسایشی محسوب شده و تغییرت زیادی در روند زندگی افراد ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: کودکان و نوجوانان در شرایط بحران واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند. علائمی مانند تعریق زیاد، ترس، اضطراب، نگرانی و احساس غم و اندوه در این دوران بیشتر از حالات عادی دیده می‌شود. علائم بدرفتاری در کودکان از نشانه‌های وجود مشکل و استرسی نهفته نشأت می‌گیرد.

این روانشناس ادامه داد: آموزش مجازی در دوران بحران می‌تواند در مشکلات یادگیری کودکان و نوجوانان تأثیرگذار باشد. به کودکان و نوجوانان کمک کنیم تا یک برنامه‌ریزی منظم برای فعالیت‌های روزانه خود داشته باشند.

رجبی خاطرنشان کرد: به کودکان و نوجوانان مهارت حل مسئله و سازگاری با شرایط بحران را آموزش دهیم.

بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۱۰ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۵۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند، ۱۰ شهر قرمز کشور در استان مازندران و شامل شهرهای آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا است.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۹۲ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۹۸۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، ایتالیا، انگلیس، فرانسه و روسیه بیش از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می‌شوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 473958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.