واکسیناسیون ویروس کووید۱۹ در سراسر کشور آغاز شد

واکسیناسیون ویروس کووید۱۹ روز سه شنبه و همزمان با یازدهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با دستور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در بیمارستان امام خمینی(ره) و ۶۳۵ بیمارستان ارجاع بیماران کرونایی در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، فرزند سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف است، طبق قول آقای نمکی مبنی بر واکسیناسیون به خانواده وی برای اعتماد سازی به جامعه، اولین فردی بود که در این مراسم واکسن دریافت کرد.

قرار است این طرح واکسیناسیون در ابتدا با تزریق واکسن به پرسنل ICU درگیر مدیریت بیماری کرونا اعم از کادر پزشکی و خدماتی آغاز شود و در مرحله بعد و تا اواخر بهمن، واکسیناسیون سراسری به افراد بالای ۶۵ سال و دارای بیماری‌های زمینه‌ای و تا پوشش ۷۰ درصدی گروه‌های هدف ادامه یابد.

رئیس جمهور در آئین آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در کشور، خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: اینکه فرزند شما اولین کسی است که واکسن کرونا را در ایران دریافت می‌کند پیام روشنی برای همه مردم کشور است که همه مسئولان کشور اگر واکسنی را وارد کشور می‌کنند به آن اعتماد دارند و ما خود آغازگر استفاده از آن هستیم.

روحانی با بیان اینکه شب گذشته شخصاً برای دریافت واکسن اعلام آمادگی کرده است، گفت: همه مردم بدانند که ما به کاری که انجام می‌دهیم اعتماد و اعتقاد داریم.

وی افزود: بی تردید فرزند عزیزتر از جان است و شما با این انتخاب نشان دادید که مردم برای استفاده از این واکسن نباید تردیدی داشته باشند، برای این همدلی و پیوستگی و آمادگی برای ایثار و فداکاری در همه زمینه‌ها تبریک می‌گویم و از همه تلاش و اقداماتی که وزارت بهداشت و کادر درمانی و پرستاری کشور در راه مقابله با کرونا انجام داده اند، سپاسگزارم.

رئیس جمهور در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های کادر درمانی کشور در طول یک سال گذشته برای مبارزه با بیماری کرونا و همچنین دست‌اندرکاران ورود واکسن کرونا به کشور بویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت خارجه و بانک مرکزی، اعلام آمادگی کرد که در اولین مراحل این واکسیناسیون سراسری کشوری برای اعتماد سازی به آحاد جامعه این واکسن را دریافت کند.

کد خبر 473948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.