تزریق واکسن آنفلوآنزا چه تاثیری بر کودکان مبتلا به کرونا دارد؟

نتایج بررسی‌ها نشان داد کودکانی که واکسن آنفلوآنزا دریافت کردند، دچار علائم خفیف‌تر بیماری کووید -۱۹ شدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان سوابق پزشکی بیش از ۹۰۰ کودک را که بین ماه فوریه و اوت سال گذشته به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند بررسی کردند و متوجه شدند افرادی که واکسن آنفلوآنزا دریافت کردند کمتر از دیگران دچار علائم شدید و جدی بیماری کووید -۱۹ مانند مشکلات تنفسی شدند. علاوه بر این کودکانی که واکسن "پنوموکوک" را دریافت کردند نیز کمتر از دیگران علائم بیماری کووید -۱۹ را تجربه کردند.

پژوهشگران معتقد هستند که رشد یک ویروس ممکن است توسط عفونت ویروسی قبلی مهار شود. به این اتفاق تداخل ویروسی گفته می‌شود و حتی زمانی که اولین ویروس مهاجم، یک ویروس غیرفعال مانند ویروس موجود در واکسن آنفلوآنزا باشد نیز این اتفاق رخ می‌دهد. درک ارتباط بین ویروس‌های مختلف و ویروس کووید -۱۹ به استفاده از راهکارهای مناسب برای دستیابی به بهترین نتایج جهت کنترل شیوع این بیماری کمک می‌کند.

پژوهشگران معتقد هستند که بررسی بیماری کووید -۱۹ در کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا آنها نقش زیادی در انتقال بیماری دارند. نتایج مطالعاتی از این قبیل اهمیت زیادی دارد، زیرا هنوز واکسن کرونا برای تزریق کودکان تایید نشده است. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تایید شود.

نتایج این مطالعه در مجله Cureus منتشر شده است.

کد خبر 473910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.