۶ هزار مدرسه عشایری در کشور فعال است

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲۱۸ هزار دانش آموز عشایر در ۲۷ استان و ۶ هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا سیفی روز دوشنبه در آئین افتتاح مدرسه چهار کلاسه خیرساز در روستای قصریک ارومیه، اظهار کرد: یک هزار و ۹۰۰ مدرسه از مجموع ۶ هزار مورد، سیار و نیمه سیار هستند.

وی گفت: عدالت آموزشی در کشور از بدو انقلاب تا کنون نمود چشمگیری داشته است و هم اکنون حدود ۷۹ درصد از کل افراد لازم‌التعلیم و دانش آموزان دوره ابتدایی تحت پوشش آموزش‌های لازم هستند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: پوشش تحصیلی دانش آموزان دختر عشایر مهمترین راهبرد آموزش و پرورش عشایری است. شرایط برای دانش آموزان محروم باید به گونه‌ای فراهم آید تا به منابع و اطلاعات دسترسی داشته و به صورت کامل از ظرفیت‌ها استفاده کنند.

سیفی با اشاره به لزوم توانمند سازی نیروهای آموزشی تصریح کرد: نیروهای اجرایی و کسانی که باید بر آموزش دانش آموزان نظارت کنند، باید اولویت اول خود را توانمند سازی نیروهای آموزشی قرار دهند.

وی با یادآوری اینکه شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا فصل جدیدی در حوزه تعلیم و تربیت ایجاد کرد، افزود: حل مساله و تسهیل در امور آموزشی، رویکرد اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در اقصی نقاط کشور و تمام مدارس باشد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: دسترسی دانش آموزان به خدمات آموزشی از طرق مختلف ضرورت کنونی مجموعه است و نباید دانش آموزی به هر دلیلی از چرخه آموزش دور باشد.

در این آئین مدرسه چهار کلاسه خیر ساز روستای قصریک در ۱۲۰ متر زیربنا و بیش از ۵۰۰ متر مساحت با ۳ میلیارد ریال هزینه در بخش صومای برادوست ارومیه به بهره برداری رسید.

آموزش و پرورش در ارومیه دارای چندین منطقه شامل صومای برادوست، انزل، نازلو، سیلوانا و نواحی یک و ۲ می‌باشد مجموعه ۱۶۰ هزار دانش‌آموز در این شهر تحصیل می‌کنند.

کد خبر 473892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.