مالیات بر عایدی سرمایه در انتظار تصویب نهایی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عایدی سرمایه، به معنای مازاد قیمت زمان انتقال دارایی، نسبت به قیمت زمان تملک آن است و با اجرای این طرح، سرمایه‌گذار غیر مولد، مشمول مالیات می‌شود.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد آخرین وضعیت طرح مالیات بر عایدی سرمایه اظهار کرد: بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در نوبت صحن علنی مجلس قرار گرفته است و اگر مجلس درگیر مباحث بودجه نشود، تا پایان امسال مراحل قانونی آن انجام خواهد شد.

وی افزود: پیش از این، طرح مذکور در کمیسیون اقتصادی مجلس با ۹ ماده و تبصره‌های متعدد تصویب شده بود و اکنون در انتظار ورود به صحن علنی و تصویب نهایی است که پس از آن نیز تبدیل به قانون شده و با ابلاغ، لازم‌الاجرا می‌گردد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: با اجرای این طرح، سرمایه‌گذار غیر مولد مشمول مالیات می‌شود؛ این چنین که هر نوع نقل و انتقال املاک، وسایل نقلیه موتوری، طلا، زیورآلات و جواهرآلات و انواع ارز در هر نقطه‌ای از کشور مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

طغیانی با اشاره به مزیت‌های این طرح، گفت: با اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه، سرمایه‌گذار مولد به رقیبی برای سرمایه‌گذار غیر مولد تبدیل می‌شود؛ یعنی افراد، کمتر به غیر مولدها روی آورده و به سرمایه گذاری در بخش تولید تشویق می‌شوند که این خود بزرگ‌ترین مزیت این طرح است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تصویب نهایی این طرح گفت: با این اقدام، گامی مهم در راستای اصلاح مالیات‌های مستقیم برداشته می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: عایدی سرمایه، به معنای مازاد قیمت زمان انتقال دارایی، نسبت به قیمت زمان تملک آن است.

کد خبر 473883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.