اجاره هتل در تهران چقدر است؟

تهران به‌عنوان پایتخت ایران، قطب سیاسی، اقتصادی و اداری کشور است؛ روزانه خیل عظیمی از جمعیت چهارسوی ایران به آن سفر می‌کنند تا اهداف تجاری، اداری، درمانی و خریدهای عمده خود را در آنجا انجام دهند.

همین موضوع هم سبب شده است که هتل‌های بسیاری در سطح این شهر وجود داشته باشند تا بتوانند از این تعداد مسافر میزبانی کنند. هتل‌های تهران در رنج‌های قیمتی متفاوتی ارائه می‌شوند که هرکس بسته به هدف خود از سفر به این شهر، می‌تواند رزرو هتل در تهران را با بودجه موردنظر خود انجام دهد. اما عوامل زیادی در انتخاب مناسب اقامتگاه در پایتخت تأثیر دارند که بررسی آن‌ها برای مسافران ضروری است. لطفاً این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا با این عوامل آشنا شوید.

رزرو هتل تهران با چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

هر فردی وقتی تصمیم می‌گیرد به تهران سفر کند، دو راه برای رزرو هتل تهران دارد:

مراجعه به هتل و رزرو اتاق

مراجعه مستقیم به هتل برای رزرو اتاق را می‌توان یک روش قدیمی و سنتی به‌حساب آورد؛ درحال حاضر کم‌تر کسی از این روش استفاده می‌کند. برای این امر فرد باید با هتل‌های تهران آشنایی داشته باشد، تا بتواند به محض به ورود به شهر، به هتل مراجعه کرده و سوئیتی را رزرو کند. اگر فرد با هتل‌های این شهر آشنا نباشد، باید چندین ساعت از روز اول سفرش را به گشتن در میان هتل‌های متنوع تهران صرف کند تا درنهایت بتواند اتاق موردنظرش را انتخاب کند.

مراجعه به سامانه‌های آنلاین و پیش‌رزرو اتاق هتل‌ها

اجاره هتل در تهران چقدر است؟

خوشبختانه تعداد سایت‌ها و سامانه‌های آنلاین رزرو هتل، روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند. البته بیشتر هتل‌ها نیز در سایت‌های شخصی خود، امکان رزرو آنلاین را فراهم کرده‌اند. اگر کسی بخواهد در هتل خاصی اقامت داشته باشد، می‌تواند مستقیم به سایت همان هتل مراجعه کرده و اتاق خود را انتخاب کند.

معمولاً افراد هتل خاصی را در نظر ندارند و با مراجعه به سایت‌هایی چون علی‌بابا، با توجه به تعداد ستاره، امکانات و موقعیت جغرافیایی موردنظرشان، اتاق مناسبی را در یک هتل خوب رزرو می‌کنند. این روش به آن‌ها کمک می‌کند تا هم در زمان خود صرفه‌جویی کرده باشند و هم با رنج قیمتی وسیع‌تری در سایت‌ها روبرو بوده و هزینه معقول‌تری برای هتل بپردازند.

اجاره هتل در تهران چقدر است؟

قیمت اجاره هتل در تهران، به هدف سفر بستگی دارد. برای مثال، کسی که با هدف انجام یک کار اداری خاص به این شهر سفر می‌کند، معمولاً بین یک یا چند شب در تهران می‌ماند و دنبال یک مکان ارزان می‌گردد که به مراکز اداری شهر نیز نزدیک باشند. افرادی که همراه بیمار هستند یا برای خرید و بازدید از نمایشگاه‌ها به تهران می‌آیند، سراغ هتل‌های نزدیک به مکان‌های موردنظر خود می‌روند. البته در زمان برگزاری نمایشگاه، معمولاً هتل‌های نزدیک به آن‌ها به سرعت پُر می‌شود و باید چند روز قبل از آغاز سفر، هتل خود را به‌صورت آنلاین رزرو کرد باشید.

علاوه‌بر گروه‌های فوق، افرادی که برای تفریح و تهران‌گردی به پایتخت می‌روند، دنبال مکان‌های لوکس و هتل‌های سطح بالا می‌گردند تا اقامت خوبی را تجربه کنند. با توجه به این هدف‌ها، رزرو هتل در شهر تهران می‌تواند شامل بازه‌ای بین ۲۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان برای هر شب اقامت باشد. معمولاً هزینه اقامت در هتل‌های یک تا سه ستاره، از ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شوند. این هتل‌ها برای اقامت‌های ارزان طراحی شده و معمولاً در مناطق جنوبی و مرکزی تهران قرار گرفته‌اند. هتل‌های چهار و پنج ستاره به‌دلیل خدمات و امکانات برتری که به مهمانان ارائه می‌کنند، هزینه‌های بالاتری دارند و معمولاً در مناطق بهتری از شهر نیز واقع شده‌اند.

هتل‌های لوکس تهران کدام هستند؟

اجاره هتل در تهران چقدر است؟

از هتل‌های معروف، لوکس و پنج ستاره تهران می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • هتل‌های پنج ستاره تهران

هتل اسپیناس‌پالاس، استقلال، پارسیان آزادی، پرشین پلازا، هُما، نووتل، ویستریا، لاله، هزار و یک شب، فرشته پاسارگاد و اورنگ؛ رزرو هر اتاق در این هتل‌ها از ۵۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

  • هتل‌های چهار ستاره تهران

المپیک، ایبیس، اوین، آتانا، هویزه، انقلاب، آرامیس، کوثر، سیمرغ، آساره، فردوسی، ارم و رامتین؛ رزرو هر اتاق در این هتل‌ها نیز از ۴۵۰ الی ۵۵۰ هزار تومان شروع می‌شود.

هتل‌های ارزان تهران کدام هستند؟

در شهر تهران صدها هتل وجود دارد و هرکس می‌تواند بسته به هزینه‌ای که برای اقامت خود در نظر گرفته، گزینه مناسبی را انتخاب کند. اگر فردی دنبال اقامت ارزان در این شهر باشد، هتل‌های زیر برای او مناسب هستند:

  • هتل‌های سه ستاره تهران

آماتیس، پامچال، اسکان، بلوط، بهار، پاریز، هالی، مروارید، جهان، امیر، نیلو، اطلس، البرز، پرشیا ۱ و ۲، کشاورز، باباطاهر، ورزش، دیاموند، پردیس، کارون و…؛ هزینه هر شب اقامت در این هتل‌ها از ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

  • هتل‌های دو ستاره تهران

مینا، شهریار، خیام، پرستو، مهرگان، ساسان، حافظ، نادری نو، تابان، زیبا، پارادایس، بلور، سعدی، پارسا، امید و…؛ هزینه اقامت در این هتل‌ها نیز از ۲۵۰ هزار تومان شروع می‌شود.

  • هتل‌های یک ستاره تهران

تاوریژ، ثامن، آراد، کیمیا، الیان، گلستان، سعید، مهر، نیکان، اخوت و…؛ هزینه اقامت در این هتل‌ها از ۱۸۰ الی ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

با توجه به نرخ تورم و افزایش روزبه‌روز قیمت‌ها در کشور، ممکن است زمانی‌که شما به هتل‌های فوق مراجعه می‌کنید، با رنج قیمتی بالاتری روبرو شوید. بنابراین بهتر است قیمت روز هتل‌ها را در سامانه‌های آنلاین رصد کرده و سپس هزینه موردنظر را به آن‌ها اختصاص دهید.

نکته پایانی

علاوه‌بر هتل‌های تهران، انواع مهمان‌سرا و خوابگاه نیز در این شهر وجود دارند که می‌توانند اقامت ارزان‌تری را برای افراد رقم بزنند. اما هتل‌ها، مکان‌های مطمئن‌تر، راحت‌تر و رسمی‌تری برای اقامت هستند و می‌توانند بیشتر از سایر موارد، رضایت خاطر شما را فراهم کنند. بنابراین هرگاه تصمیم گرفتید به تهران بروید، از بین هتل‌های یک تا پنج ستاره این شهر، هتل مناسبی را پیدا کنید. چند روز قبل از آغاز سفر خود، رزرو هتل تهران را در سایت علی‌بابا ثبت کنید تا از تخفیف‌های خوب این سایت بهره‌مند شوید.

کد خبر 473856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.