با مسئولان قضایی عراق در بهتر شدن مناسبات حقوقی مذاکره خواهیم کرد

رئیس قوه قضائیه قبل از عزیمت به کشور عراق گفت: در این سفر در جهت هرچه بهتر شدن مناسبات حقوقی و قضایی، مذاکراتی با مسئولان قضایی این کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری قبل از عزیمت به کشور عراق در تشریح اهداف این سفر اظهار کرد: این سفر با دعوت آقای فائق زیدان رئیس شورای قضائی عراق انجام می‌شود و مقصد بغداد خواهد بود و ضمن زیارت حرم امامین کاظمین (علیهماالسلام)، دیدارهایی با رئیس شورای عالی قضائی، رئیس جمهور، نخست وزیر و مسئولین دیگر کشور عراق خواهیم داشت.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای انجام دیدارهای مردمی، افزود: ایران با کشور دوست و همسایه عراق، مناسباتی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد و شاید در بین تمام کشورها ارتباط فرهنگی که با عراق داریم با کمتر کشوری داشته باشیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه ارتباط عمیق فرهنگی بین مردم ایران و عراق وجود دارد و این مناسبات روز به روز در حال افزایش است، یکی از مناسبات مهم با این کشور را مناسبات حقوقی و قضائی دانست.

رئیسی ادامه داد: مرز مشترک با عراق، تبادلات مرزی، تجارت، ترددها و اعزام زائر روابط حقوقی و قضائی ایجاد می‌کند و در این سفر در جهت هرچه بهتر شدن مناسبات حقوقی و قضائی، مذاکراتی با مسئولان قضائی صورت می‌گیرد.

وی مسئله زندانیان عراقی و ایرانی را به عنوان یکی از محورهای این سفر مورد توجه قرار داد و با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌هایی بین دو کشور در جریان این سفر، تاکید کرد: امضای این تفاهم نامه‌ها و اجرایی شدن آن‌ها به تحکیم روابط دو کشور و بهتر شدن آن کمک می‌کند.

رئیس قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد که در این سفر ضمن ملاقات با مسئولان عراقی، موضوع مناسبات ایران و عراق در حوزه حقوقی و قضائی بهتر از گذشته شکل بگیرد.

کد خبر 473837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.