روحانی: واکسیناسیون کرونا از فردا در کشور آغاز می‌شود

رئیس جمهور گفت: واکسیناسیون در ایران از فردا آغاز و به سرعت در چارچوب سند مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه می‌یابد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های سرمایه گذاری عشایر و روستایی و پروژه‌های ملی وزارت کار اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح طرح‌های متنوع در روستاهای کشور بودیم. افتتاح و رونمایی از ۱۴۲ هزار طرح در آغاز این برنامه و همچنین سایر طرح‌ها به معنای آن است که امروز تحول بسیار خوبی را در روستاهای کشور شاهد هستیم.

وی افزود: همه دولت‌ها از آغاز پیروزی انقلاب تا امروز به روستاییان عزیز کمک کردند اما فکر می‌کنم در دولت تدبیر و امید، کار فوق‌العاده‌ای نسبت به روستاییان در بخش‌های برق، آب، گاز، راه‌ها، مدارس، خصوصاً بخش بهداشت و ارتباطات، انجام گرفت.

رئیس جمهور ادامه داد: الان بسیاری روستاها به سیستم اینترنت متصل هستند و مردم روستا می‌توانند از سیستم هوشمند استفاده و بهره‌برداری کنند. البته در بوم‌گردی و صنایع دستی نیز حرکت بسیار خوبی در این دولت ایجاد شد و طرح‌های گردشگری در روستاها مؤثر بود.

روحانی تصریح کرد: در کشاورزی هم شاهد اقدامات بسیار خوبی هستیم و خدمات نیز در روستاها بیشتر شده است، مخصوصاً در بخش گازرسانی به روستاها، به نحوی که در دولت تدبیر و امید در ۷ سال و نیم گذشته، بیش از کل تاریخ ایران گاز به روستاها رسیده است یعنی در تاریخ ایران تا روز آغاز دولت یازدهم، کلاً ۱۴ هزار روستا گاز داشتند و امروز ۳۲ هزار روستا گاز دارند.

وی تاکید کرد: کار بسیار بزرگی در زمینه گاز، آب، برق، بهداشت، ارتباطات و راه در روستاها انجام شده است در اواخر دولت یازدهم احساس کردیم که کمبودی در مساله اشتغال روستایی وجود دارد و نیاز بود که در روستاها شرایط اشتغال، مهیاتر شود، به همین دلیل یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای این کار اختصاص دادیم و در اواخر دولت یازدهم از مقام معظم رهبری هم برای این کار اجازه گرفتیم منتها روند تصویب آن در مجلس تا به دست دولت برسد به شروع دولت دوازدهم و سال ۹۶ انجامید.

رئیس جمهور افزود: در واقع امروز این طرح سه ساله شده و در طول این سه سال همانطور که در آغاز برنامه‌ها اشاره شد ۲۰ هزار میلیارد تومان وام در اختیار روستاییان عزیز قرار گرفته است که در بخش کشاورزی، صنایع، خدمات، صنایع کوچک و یا در بخش‌های دیگر استفاده شده است.

روحانی ادامه داد: در افتتاح‌های امروز دیدیم که هم در گلخانه و هم در پرورش آبزیان حرکت خوبی در روستاها شروع شده است البته در بوم‌گردی یک مقداری در سال ۹۹ بخاطر بیماری کرونا دچار مشکل شدند که انشاالله سال آینده جبران می‌شود.

وی با اشاره به زمان آغاز واکسیناسیون کرونا گفت: فردا روزی است که واکسیناسیون در ایران آغاز می‌شود و برای مردم ما روز مبارکی است و طرح واکسیناسیون طبق سندی که ستاد ملی کرونا به تصویب رسانده و ابلاغ کرده است به سرعت ادامه پیدا می‌کند؛ امیدواریم سال آینده برای مردم ایران هم در مقابله با این ویروس سال بهتری باشد و انشاالله با تلاش‌هایی که ملت بزرگ ما انجام دادند مطمئن هستم از لحاظ تحریم هم تحریم شکست خورده است و انشاالله مردم عزیز سال آینده شرایط بهتری خواهند داشت.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: طرح اشتغال روستایی کار خوب و لازمی برای ایجاد تحول و حرکت در روستاها بود و امروز شاهدیم که بحمدالله طرح‌های بسیار زیادی انجام گرفته و همانطور که اعلام شد ۲۶۲ هزار اشتغال در سایه این طرح در روستاها انجام گرفته است. برای همه مردم عزیز کشورمان به ویژه در این ایام شاد دهه مبارک فجر آرزوی موفقیت می‌کنیم.

کد خبر 473818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.