۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
جنگلی عمودی در قلب میلان

معماران شرکت استفانو بوئری، طراح مشهور ایتالیایی، در نظر دارند سازه‌ای عظیم در مرکز شهر میلان احداث کنند که در پوشش سبز گیاهی محصور خواهد شد و مانند جنگلی عمودی در میان سایر سازه‌ها قد علم خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در نوامبر سال ۲۰۱۹ رقابتی بین‌المللی بین معماران برجسته سراسر دنیا برای بازسازی ساختمان معروف Pirelli 39 برگزار شد که در آن تعداد ۳۵۹ شرکت معماری از ۱۵ کشور مختلف دنیا شرکت کردند. در نهایت، معماران شرکت استفاونو بوئری سایر رقبای خود را از میدان حذف و جایزه بهترین طراحی را از آن خود کردند. در این پروژه عظیم قرار است یکی از ساختمان‌های قدیمی شهر مورد بازسازی قرار گیرد و بخش‌های دیگری نیز به آن افزوده شود.

ساختمان سبز Via Pirelli 39 با چشم‌اندازی منحصر به فرد در کلانشهر میلان ایتالیا، آسمان خراشی برگرفته از دو قسمت اصلی خواهد بود. یکی از این بخش‌ها ساختمانی بسیار بلند خواهد بود که قرار است به عنوان یک اداره مرکزی مورد استفاده کارکنان دفتر فنی قرار گیرد. بخش دوم سازه را نیز جنگل عمودی تشکیل خواهد داد و به عنوان ساختمانی چند منظوره با نمایی پوشیده از گل‌ها و گیاهان سبز بومی برای پاکسازی هوا از آلودگی عمل خواهد کرد.

معماران شرکت استفانو بوئری جنگل عمودی سبز Via Pirelli 39 را با هدف ایجاد مرکزی فرهنگی جهت آموزش هنر و علم پرورش گیاهان طراحی کرده‌اند. قرار است در ساخت این سازه شگفت‌انگیز تمام عناصر پایداری رعایت شود تا فرآیند ساخت و ساز کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کند. به عنوان مثال، معماران ایتالیایی تصمیم گرفته‌اند به جای تخریب ساختمان قدیمی آن را بازسازی و سازه‌های جدیدی نیز در کنار آن احداث کنند. علاوه بر این، پوشش سبز گیاهی ساختمان، نیاز آن به مصرف انرژی برای خنک‌سازی در فصول گرم و استفاده از گرم‌کننده‌ها در فصول سرد را به حداقل خواهد رساند. مهم‌تر از همه اینکه قرار است نمای بیرون سازه‌ها را فضاهای باز یا پوشش‌های شیشه‌ای فرا گیرد تا از این طریق نیازی به مصرف انرژی برای روشن‌سازی فضای داخلی نباشد.

جنگلی عمودی در قلب میلان

کد خبر 473795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.