ایران آماده حمایت از نقش‌آفرینی سازمان ملل برای حل بحران یمن است

وزیر امور خارجه کشور آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران حمایت از هرگونه نقش‌آفرینی موثر سازمان ملل متحد در حل بحران یمن با توجه به شرایط بسیار سخت و برگرفته از جنگ و محاصره اقتصادی تحمیل شده به مردم یمن را اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن که به منظور رایزنی پیرامون ابعاد مختلف بحران یمن به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، در دیدار با «محمدجواد ظریف» آخرین وضعیت بحران یمن و راه‌های دستیابی به صلح و ثبات این کشور را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه در این دیدار، با اشاره به تحولات یمن پس از آغاز بحران در این کشور به ویژه سوابق تحرکات و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران طی این سال‌ها و از طرق مختلف، به تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران برای خاتمه دادن به این بحران بزرگ انسانی در منطقه پرداخت.

وی بر لزوم کاهش آلام و مشکلات مردم محروم یمن تاکید کرد و تنها راه حل بحران یمن را از طریق سیاسی و نه جنگ تحمیلی دانست.

ظریف در این ملاقات، آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از هر گونه نقش‌آفرینی مؤثر سازمان ملل متحد برای حل این بحران با توجه به شرایط بسیار سخت برگرفته از جنگ و محاصره اقتصادی تحمیل شده به مردم یمن را اعلام کرد.

«مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار، آگاهی از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه برقراری صلح و آرامش در یمن را بااهمیت ارزیابی کرد و دیدگاه سازمان ملل متحد را در خصوص حل بحران در یمن از طریق برقراری آتش بس، کمک‌رسانی اقتصادی و از سرگیری گفت‌وگوهای سیاسی تشریح کرد.

«مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن روز دوشنبه روز گذشته به منظور رایزنی با مقامات ایران در خصوص حل بحران یمن وارد کشور شد. وی روز گذشته در دیدار «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه، مسائل و ابعاد مختلف بحران یمن، راه‌های دستیابی به صلح و توقف بحران در این کشور را مورد بررسی قرار داد.

کد خبر 473768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.