آبگرفتگی‌های معابر و زیرگذرها در مناطق ۸ گانه اهواز رفع شد

با توجه به بارش شدید باران در ۲۴ ساعت گذشته شهرداری اهواز در برخی از معابر شاهد آبگرفتگی‌های بوده که توسط نیروهای اجرایی در مناطق ۸گانه نسبت به رفع آنها اقدام کرده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شهرداری اهواز، قبل از شروع بارندگی در شهر، اقدامات پیشگیرانه در جهت رفع آبگرفتگی معابر و هدایت آب‌های سطحی مانند پاکسازی و جمع‌آوری نخاله‌ها و زباله‌ها در مسیر کانال‌های روباز و بازبینی پمپ‌های موجود در مناطق انجام شد.

بر همین اساس در منطقه یک شهرداری اهواز اکیپ‌های اجرایی و خدمات شهری شهرداری، همزمان با شروع بارندگی برای پیشگیری از هرگونه آبگرفتگی در حالت آماده‌باش کامل بوده و آبگرفتگی‌های هسته مرکزی شهر را به سرعت رفع کردند.

در منطقه دو شهرداری اهواز نیز با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در جهت دفع آب‌های سطحی ناشی از بارندگی محدوده منطقه دو شهرداری خیابان‌های زیرگذر کیان آباد، خیابان وهابی، خیابان تخت سلیمان، خیابان ۴ باند لشکر و کیان شهر خیابان رز و بلوار ارتش از کمترین آبگرفتگی برخوردار بود. در این منطقه برای مقابله با آبگرفتگی معابر و خیابان‌های سطح منطقه پیش‌بینی‌های لازم در خصوص تجهیزات مورد نیاز زمان بارندگی برای انجام عملیات لایروبی و همچنین لوله گذاری‌های گسترده دفع آب‌های سطحی در سطح منطقه طبق زمان‌بندی مشخص و معین باعث شد میزان آبگرفتگی معابر کاهش چشمگیری داشته است.

در منطقه سه نیز با تلاش عوامل اجرایی و خدماتی منطقه اکثر مسیرهای اصلی و شریانی این حوزه از آب‌های سطحی پاکسازی و بازگشایی شده است که از آن جمله می‌توان مسیر ساحلی شرقی زیر گذر پل سوم، خیابان زاویه، قسمت‌های اصلی خیابان شهید علاف، مسیر بلوار شهید سلیمانی روبروی شرکت حفاری و همچنین روبروی کوی عابدی را نام برد که خوشبختانه آبگرفتگی این مسیرها رفع شده و تردد به سهولت امکانپذیر است.

در منطقه چهار به منظور رفع آبگرفتگی انجام عملیات مکش آبگرفتگی‌ها با پمپ‌ها و ماشین‌های مکنده، لایروبی جوی‌های معابر، نظافت کانال‌ها، دریچه‌ها به خصوص معابر اصلی به صورت ویژه با محوریت نواحی به صورت مستمر در حال اجراست و مشکل آبگرفتگی خیابان پیش آهنگی، اتوبان گلستان، خیابان همدان، بلوار کارگر، خیابان پویش، خیابان شمشاد ۱۴، خیابان ولیعصر، خیابان شهریور، خیابان فروردین، خیابان اسفند به صورت کامل رفع شده است.

در منطقه پنج شهرداری نیز با توجه به اعلام اداره هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی در استان و به منظور آمادگی جهت جلوگیری از هر گونه خطر احتمالی در همان ساعات اولیه مدیر و معاونان منطقه و نیروهای خدمات شهری به طور آماده‌باش در محل‌های آبگیری منطقه حضور یافتند. در این عملیات کلیه اقدامات برای رفع و جمع‌آوری آب‌های سطحی و پاکسازی خیابان‌ها و معابر سطح منطقه اجرا شد.

در همین رابطه شهرداری منطقه ۶ برای برطرف کردن تجمع آب‌های ناشی از بارندگی در سطح منطقه همه نیروهای خدمات شهری و اجرایی هر آنچه در توان دارند را به کار گرفت و به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت هستند و تا کنون آب‌های سطحی در خیابان‌های زکی‌زاده و شیخ بها در حال فروکش است.

در منطقه هفت نیز از آنجایی که بارندگی اخیر و تجمع آب باران در معابر اصلی سطح منطقه، احتمال به وجود آمدن خطرات ناشی از آب گرفتگی معابر برای رانندگان را دارد، به همین منظور نیروهای خدمات شهری منطقه در ساعات اولیه بارندگی اقدام به جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی در نقاط مختلف منطقه از جمله کوی رمضان، جاده ساحلی شرقی، سپیدار و کوی شهید سلطان منش کردند.

در منطقه هشت نیز تمام ارکان و مدیران منطقه با تمام توان جهت تامین آسایش مردم منطقه و کم کردن زمان منداب آب و دفع آب‌های ناشی از پساب و ریزش خط فاضلاب در حال تلاش و خدمات رسانی به شهروندان سطح منطقه هستند که در همین راستا خیابان‌های سوم شعبان، خیابان شهید هاشمی، سپاه شرقی، سبحان و بلوارهای دعبل خزاعی و معلم و بلوار جوادالائمه و بهشت آباد و میدان فردوس آبگیری شده و با تلاش پرسنل منطقه عبور و مرور در خیابان‌های یاد شده در حال انجام است.

آتش نشانان خستگی ناپذیر شهرداری اهواز نیز با تقسیم تجهیزات و نیروهای خود در مناطق باهنر خیابان سوم شعبان، کمپلو خیابان زکی‌زاده و فرهانی، بلوار کارگر گلستان، کیان خیابان سروش و بلوار انقلاب خیابان پیشاهنگی نسبت به تخلیه آبگرفتگی و پس زدگی فاضلاب این مناطق، پس از بارندگی امروز اقدام کردند.

به گفته رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیش از ۱۵۰ نیرو، ۴ پمپ ۶ و ۸ اینچ، ۲۵ تانکر مکنده کوچک و ۷ تانکر مکنده بزرگ، خودرو جرثقیل و خودور نور و بیش از یک هزار متر لوله‌کشی جهت انتقال آب در این مناطق مستقرند که تا تخلیه کامل آبگرفتگی کلیه مناطق شهر، نیروهای امداد و نجات با همه امکانات در سطح شهر حضور خواهند داشت.

کد خبر 473737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.