اولویت شهرداری مشهد اتمام پروژه‌های ناتمام شهری است

شهردار مشهد گفت: تعریف نکردن پروژه‌های جدید و اهتمام به تکمیل پروژه‌های ناتمام با رعایت صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی مدیریت شهری و محرک توسعه نواحی کم برخوردار و حاشیه در دستور کار است.

به گزارش ایمنا، محمد رضا کلایی امروز (دوشنبه) و در یکصد و بیستمین جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: امروز بودجه‌ای را تقدیم شورا می‌کنیم که محقق شدن آن دور از واقعیت نیست، بودجه تدوین شده به گونه‌ای است که دست مدیریت شهری در دوره ششم پر باشد تا با این تمهیدات بتواند برای بهبود وضعیت شهر برنامه‌ریزی خوبی کند.

وی افزود: بخشی از تهدیدهای حاکم بر بودجه می‌توان به تبعات غیرقابل پیش‌بینی لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، رشد هزینه نگهداشت شهر در سال آتی در اثر توسعه زیرساخت‌های شهری، پیشی گرفتن نرخ رشد هزینه‌های جاری نسبت به نرخ رشد منابع شهرداری، نبود ثبات اقتصادی، سیاسی و پیش بینی تورم فزاینده در سال آتی و کاهش منابع انسانی و افزایش هزینه‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا اشاره کرد.

شهردار مشهد تصریح کرد: تدوین بودجه ۱۴۰۰ شامل تمرکز بر روی تحقق حداکثری بودجه سال آینده با توجه به تصویب طرح‌های تفصیلی، فراهم کردن زمینه امکان برنامه‌ریزی برای ششمین دوره شورای اسلامی شهر، نگرش ویژه به برش‌های موضوعی و موضعی مانند بازآفرینی شهری، توس، شهر همگان، کاهش سهم بدهی بانکی در مصارف شهرداری، اتمام پروژه‌های زیرساختی و دارای اولویت بوده که از منظر شورای اسلامی و شهرداری و افزایش سهم دولت در بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت در بودجه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اکنون باید به جای آغاز پروژه‌های جدید، پروژه‌های گذشته را تکمیل کنیم و پس از آن وارد پروژه‌های جدید شویم، تعریف نکردن پروژه‌های جدید و اهتمام به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با رعایت صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی مدیریت شهری و محرک توسعه نواحی کم برخوردار و حاشیه نیز از دیگر موارد است.

کلائی ادامه داد: نگاه ما همواره در تدوین بودجه به مأموریت‌های اساسی شهرداری منطبق با برنامه میان مدت بوده است، اکنون سال چهارم برنامه عملیاتی میان مدت را با مضامین راهبردی شامل حمل و نقل عمومی در دسترس و متصل، شهر پاک و حافظ منابع زیست محیطی، شهر امید با قابلیت زندگی مطلوب، شهر متعادل و ایمن، شهر هوشمند و شهروند محور و شهر رقابت پذیر با درآمد پایدار برای شهروندان و مدیریت شهری است.

وی اظهار کرد: ما در تحقق شاخص‌های برنامه میان مدت چهارساله وضعیت مطلوبی را داریم لذا بخش‌هایی که در بودجه سال ۱۴۰۰ پر رنگ‌تر دیده شده بخش‌هایی است که درصد تحقق شاخص‌ها در آنها کمرنگ‌تر از سایر بخش‌ها بوده است.

شهردار مشهد تصریح کرد: تا امروز که بودجه سال ۱۴۰۰ را به شورا تقدیم می‌کنم سهم ما از محل مالیات بر ارزش افزوده معادل سال گذشته است و عددمان تغییری نکرده در حالی که می‌دانیم اثرات تورمی تا چه حد بر بودجه بار شده است؛ لذا نمی‌توانستیم بودجه سال آینده را بر مبنای خواسته‌های خودمان بچینیم و محافظه کاری را مد نظر قرار داده‌ایم.

کد خبر 473733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.