بهره‌برداری از تصفیه خانه پساب شمال شهر تا ۶ ماه آینده

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: تصفیه خانه پساب فاضلاب منطقه هفت واقع در میدان المپیک ظرف شش ماه آینده به بهره برداری می رسد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: منطقه هفت شهرداری یکی از مناطق متناسب با بافت شهرسازی مدرن است و در سال‌های اخیر گرایش به سمت مرتفع‌سازی در این منطقه افزایش یافته است.

وی افزود: منطقه هفت بالغ بر ۱۸۲ هزار نفر جمعیت دارد و بودجه سال جاری حوزه خدمات شهری این منطقه حدود ۴۰ میلیارد تومان بوده که با توجه به تراکم جمعیتی می‌تواند بخش زیادی از مشکلات خدمات شهری منطقه را برطرف کند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: در مسیر انجام خدمات اگر مشکلاتی نیز وجود دارد مردم باید تعامل، مشارکت و همراهی خوبی با شهرداری داشته باشند تا بتوانیم گام به گام مشکلات را رفع کنیم. رفع مشکلات شهری بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نخواهد بود.

امیری با بیان اینکه مساحت فضای سبز در اختیار شهرداری در منطقه هفت حدود دو میلیون و ۷۵۰ مترمربع است که با توجه به متناسب جمعیت ۱۸۲ هزار نفری آن باید افزایش یابد، خاطرنشان کرد: بزرگترین پروژه طرح آب رسانی فضای سبز شهر در این منطقه در حال اجرا است، البته در صدد استفاده از آب‌های خاکستری با بهره‌گیری از سیستم‌های تصفیه خانه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تصفیه خانه پساب فاضلاب منطقه هفت واقع در میدان المپیک تا شش ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: حدود ۱۰ هزار مترمکعب مخازن آن در سال‌های گذشته ایجاد شده و فیلترهای مربوطه نصب شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به کمبود سرانه فضای تفرجگاهی منطقه هفت نسبت به سایر مناطق شهرداری، افزود: سرانه فضای تفرجگاهی منطقه هفت حدود ۱.۶۱ مترمربع است که نسبت به سایر مناطق ۵۰ درصد کمتر است و باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در منطقه هفت ۴۰ پارک محله‌ای وجود دارد، تصریح کرد: طول مادی‌های واقع شده در این منطقه ۱۶ کیلومتر است که تاکنون برای ساماندهی و بهسازی آن‌ها اقدامات خوبی شده است.

امیری ادامه داد: میزان آبیاری تحت فشار منطقه هفت حدود ۴۳ درصد است و با توجه به اینکه این میزان در کل شهر ۵۴ درصد است انتظار می‌رود با استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار این درصد افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: روزانه بالغ بر سه میلیون و ۳۸۳ مترمربع از مساحت این منطقه که هشت درصد مساحت شهر را تشکیل می‌دهد، توسط پاکبانان زحمتکش پاکیزه‌سازی و رفت و روب می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به وجود تعداد پنج ایستگاه پسماند در منطقه هفت، ادامه داد: تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی منطقه نیز قابل قبول است به طوری که یک ایستگاه در خیابان کاوه بین مناطق هفت و هشت و یک ایستگاه در میدان لاله بین مناطق ۱۰، هفت و ۱۴ خدمات رسانی می‌کند.

وی گفت: با توجه به ارتفاع‌سازی شده در منطقه هفت، احداث یک ایستگاه آتش نشانی در میدان حج پیش بینی شده که تا پایان سال جاری پیمانکار انتخاب شده و عملیات اجرایی آن با اعتبار اولیه هفت میلیارد تومان آغاز خواهد شد. حدود ۱۳ میلیارد تومان برای احداث این ایستگاه در بودجه سال آینده منطقه هفت پیش بینی شده است.

امیری با اشاره به وجود ۸۱ شیر هیدرات در نقاط مختلف منطقه هفت شهرداری، گفت: با توجه به آپارتمان سازی و مرتفع سازی منطقه، متناسب آن تعداد شیرهای هیدرانت باید افزایش یابد.

کد خبر 473694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.