واکنش مردم منچستر به پیاده‌راه شدن دائمی خیابان‌ها

اعضای شورای شهر، ساکنان و صاحبان مراکز تجاری کلانشهر منچستر انگلستان، خواهان بسته شدن خیابان‌های بیشتری روی تردد وسایل حمل و نقل موتوری هستند، این در حالی است که این اقدام مخالفت‌های شدید زیادی را نیز از سوی کاربران در پی داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از ظهور ویروس کرونا، بسیاری از جنبه‌های زندگی بشری تغییر یافت و هر روز نوآوری‌های جدیدی در این راستا ارائه می‌شود. نقص‌های طراحی شهری به طور چشمگیری خود را به تصویر کشیده و برنامه‌ریزان را به رفع هر چه بیشتر آن‌ها سوق داده است. از سوی دیگر، نحوه تحرک مردم نیز بسیار تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است به این صورت که گرایش مردم به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بسیار بیشتر از قبل شده و در همین راستا، زیرساخت‌های شهری نیز به طور قابل توجهی تغییر یافته است. خیابان‌های زیادی در سراسر شهرهای جهان روی تردد خودروها بسته شده و پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری جای آن را گرفته است علاوه بر این مردم به سمت ترک منازل خود در مناطق پرجمعیت و مهاجرت به روستاها و سایر حومه‌های کم‌تراکم شهری روی آورده‌اند.

واکنش مردم منچستر به پیاده‌راه شدن دائمی خیابان‌ها

کلانشهر منچستر نیز از دیگر شهرهای جهان مستثنی نیست و شهرنشینی در آن تغییرات چشمگیری را در پی شیوع بیماری کووید -۱۹ متحمل شده است اما برای بسیاری از مردم جهان این سوال به وجود آمده که آیا تغییرات کنونی روندی دائمی به خود خواهد گرفت یا نه.

اعضای شورای شهر منچستر خواهان بسته شدن تعداد ۲۵ خیابان دیگر در نقاط مختلف شهر روی تردد وسایل حمل و نقل موتوری به طور دائمی شدند که این اقدام واکنش‌های متفاوتی را از سوی گروه‌های مختلف اجتماعی در بر داشت. اگرچه بسیاری از مردم از ایده مطرح شده به شدت پیروی کردند اما بسته شدن خیابان‌ها مخالفت‌های زیادی نیز در بر داشت. حامیان پیاده‌روی و دوچرخه‌سواران با اشتیاق زیاد از تصمیم اعضای شورای شهر استقبال قکردند، حال آنکه ساکنان مناطق فوق که اغلب از طریق خودروهای شخصی یا وسایل حمل و نقل عمومی به تردد می‌پرداختند، مخالفت خود را با بسته شدن معابر روی تردد وسایل نقلیه موتوری اعلام کردند. در هر حال بحث در مورد مزایا و معایب پیاده‌راه شدن خیابان‌های منچستر همچنان در میان مردم وجود دارد که این امر می‌تواند تصمیمات شهری را تحت تأثیر قرار دهد.

واکنش مردم منچستر به پیاده‌راه شدن دائمی خیابان‌ها

پیاده‌روی؛ بهترین روش تردد داخل شهری

مقامات شهری منچستر، درست پس از انتشار ویروس کرونا، بسیاری از خیابان‌ها را روی تردد وسایل حمل و نقل موتوری بستند و آن‌ها را به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری اختصاص دادند. مزایای بیشمار ترویج پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری برای شهر و شهروندان از یک سو و افزایش شیوع بیماری کووید -۱۹ و نیاز به رعایت فاصله اجتماعی باعث شد اعضا شورای شهر منچستر خواهان بسته شدن تعداد ۲۵ خیابان دیگر در سراسر شهر روی تردد خودروها شوند. در نتیجه این اقدام، پیاده‌روی به عنوان بهترین روش رفت و آمد برگزیده شده که البته مخالفت‌هایی نیز از سوی برخی از شهروندان در پی داشته است. بسیاری از مردم ادعا کرده‌اند که اگرچه پیاده‌روی می‌تواند بهترین روش تردد باشد، اما برای همه آن‌ها امکان رسیدن به مقصد از این طریق وجود ندارد.

البته بسیاری از ساکنان منچستر نیز به طور جدی با ایده بسته شدن خیابان‌های بیشتر روی تردد وسایل حمل و نقل موتوری، موافقت کرده و مدعی شده‌اند در اطراف محل زندگی آن‌ها مکان عمومی کافی وجود ندارد. برخی نیز بر این باورند که کاهش ترافیک خودرویی می‌تواند به طور چشمگیری کیفیت بهتر زندگی را برای ساکنان منچستر به ارمغان آورد و در پایین آمدن سطح آلودگی هوا نقش مهمی به عهده گیرد.

واکنش مردم منچستر به پیاده‌راه شدن دائمی خیابان‌ها

افزایش پیاده‌راه‌ها و رضایتمندی بیشتر کاربران با توانایی‌های متفاوت

ترویج پیاده‌روی و افزایش مسیرهای مربوطه در کنار تمام مزایای خود می‌تواند دسترسی گروه‌های مختلف جامعه نظیر افراد دارای ناتوانایی‌های جسمی و همچنین ارائه دهندگان خدمات، تسهیل کند. در واقع، افراد ویلچرنشین تا کنون در استفاده از مکان‌های عمومی نظیر خیابان‌ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده و همیشه نیازمند وجود فرد دیگری در کنار خود بوده‌اند. علاوه بر این ارائه دهندگان خدمات به مردم نظیر افرادی که بسته‌های پستی یا سایر سفارشات را در درب منازل مردم تحویل می‌دهند نیز با مشکل در حین تردد از خیابان‌ها مواجه بوده‌اند.

اثرات بسته شدن خیابان‌های منچستر روی تردد خودروها بر فعالیت مراکز تجاری

بسیاری از صاحبان مشاغل در منچستر با ایده بسته شدن دائمی خیابان‌ها روی تردد وسایل حمل و نقل موتوری مخالفت شدید کرده و مدعی شده‌اند که این کار می‌تواند کسب و کار آن‌ها را با مشکل مواجه کند. بدیهی است که انتقال ویروس کرونا باعث شده بسیاری از مردم در سراسر دنیا به خرید آنلاین مقوله‌های مورد نظر خود بپردازند و همین امر باعث ورشکستگی بسیاری از مراکز تجاری شده است. فروشندگان منچستر بر این باورند که بسته شدن خیابان‌ها روی تردد خودروها می‌تواند این شرایط را تشدید کند چرا که رفت و آمد مردم از مکان‌های دورتر به چنین مراکزی دشوار می‌شود. در واقع کسانی که تا کنون مسافت‌های زیادی را طی می‌کردند تا به رستوران‌ها، هتل‌ها، کافه‌ها و سایر مکان‌های مشابه در یک منطقه خاص دسترسی پیدا کنند که در صورت پیاده‌راه شدن خیابان‌ها این گرایش به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

واکنش مردم منچستر به پیاده‌راه شدن دائمی خیابان‌ها

کد خبر 473667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.