حدود ۳ میلیون دانش آموز در شاد عضو نیستند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲.۵ تا ۳ میلیون دانش آموز ما امروز در شبکه شاد عضو نیستند، گفت: این امر می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد، ممکن است برخی از آموزش فاصله گرفته باشند، برخی در منطقه‌ای زندگی کنند که اینترنت وجود ندارد و یا به ابزار هوشمند دسترسی نداشته باشند.

به گزارش ایمنا، محسن حاجی میرزایی با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره استقرار عدالت آموزشی در ایام کرونا، اظهار کرد: عدالت آموزشی دو وجه وجود دارد، نخست آنکه دسترسی دانش‌آموزان به تدریس‌های باکیفیت و فاخر فراهم شده است. هماهنگی و یکسانی محتوای آموزشی از مزایای این اتفاق است.

وی افزود: از این حیث یک گام بزرگ در جهت عدالت آموزشی برداشته شده است. اینکه چه تعداد به اینترنت دسترسی ندارند می‌توان گفت که ۲.۵ تا سه میلیون دانش آموز ما امروز در شبکه شاد نیستند که می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. ممکن است برخی از آموزش فاصله گرفته باشند، برخی در منطقه‌ای زندگی کنند که اینترنت وجود ندارد و یا به ابزار هوشمند دسترسی نداشته باشند.

آخرین وضعیت آموزش دانش آموزان در ایام کرونایی

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اعزام تیمی به مدارس سراسر کشور و بازرسی از وضعیت آموزش گفت: بیش از ۲۸۷۰ مدرسه بازدید شده‌اند و نتایج نشان می‌دهد که ۲۰ درصد از این دانش آموزان از طریق بسته‌های آموزشی خودآموز، کار آموزش را دنبال می‌کنند. سه دهم درصد در جمعیت ۶۰۰ هزار نفری دانش آموزان که مورد پرسش در این طرح قرار گرفتند، امر آموزش را دنبال نمی‌کنند که مأموریت دادیم با خودشان و خانواده‌هایشان تماس بگیرند و آنها را به آموزش برگردانند.

حاجی میرزایی ادامه داد: باید از معلمان به واسطه اقداماتی که در این ایام انجام دادند قدردانی کرد. خدمت کادر درمان محسوس است اما خدمات معلمان خاموش است. این کار برای معلمان نسبت به آموزش حضوری، پیچیدگی و سختی بیشتری دارد. هرکسی که یک مجموعه کوچک را اداره کرده پیچیدگی کار آموزش و پرورش در سطوح مختلف را در ایام کرونا درک می‌کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 473657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.