کدام نمایندگان در سفر به روسیه همراه قالیباف هستند؟

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

تجاری‌سازی اختراع برای تأمین منافع ملی انجام می‌شود

حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضائی مجلس گفت: در جلسه امروز ادامه رسیدگی به طرح حمایت از مالکیت صنعتی در دستور کار اعضای کمیسیون قرار داشت و اعضای کمیسیون چهار ماده دیگر از این طرح را به تصویب رساندند.

وی افزود: براساس مصوب کمیسیون ثبت اختراع توسط سازمان ثبت اختراعات جنبه اثباتی دارد و نه اعلامی و این کار پس از انجام بررسی‌ها مبنی بر نو بودن و ابداع بودن و تقلبی نبودن انجام می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون قضائی مجلس اظهار داشت: علاوه براین طبق مصوبه کمیسیون چنانچه اختراعی مورد نیاز جدی کشور باشد و شخص مخترع بنابر تجاری‌سازی آن نداشته باشد تجاری‌سازی آن برای تأمین منافع ملی انجام می‌شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه امروز سفیر مالی و معاون وی در کمیسیون حاضر شدند و از نزدیک در جریان قانون‌گذاری در پارلمان ایران قرار گرفتند.

وی افزود: سفیر مالی در زمان حضور خود در کمیسیون قضائی از آزادی در روند قانون‌گذاری و حضور نمایندگان جوان در پارلمان ایران تمجید کرد و آن را قابل تحسین دانست.

قالیباف به مسکو رسید

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین سفر رسمی خود پس از ریاستش بر مجلس یازدهم به‌دعوت ویچسلاو والودین رئیس دومای روسیه عازم مسکو شد.

ارتقای روابط ایران و روسیه به سطح راهبردی ازجمله اهداف مهم این سفر عنوان شده و قرار است قالیباف، پیام مهم رهبر انقلاب به پوتین رئیس جمهور روسیه را تحویل نماینده ویژه وی بدهد.

اعضای هیئت دیپلماتیک ایرانی ازجمله رؤسای کمیسیون‌های انرژی، کشاورزی و سیاست خارجی نیز در این سفر دیدارهایی با همتایان خود در مجالس دوماً و سنا، مقامات اقتصادی، سیاسی و امنیتی روسیه خواهند داشت.

مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی، ساداتی‌نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، بابک نگاهداری رئیس حوزه ریاست مجلس، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس ازجمله همراهان قالیباف در این سفر هستند.

حسین مرعشی: مطمئنم قالیباف حامل پیام رهبری به پوتین، نبوده است

سفر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس به مسکو برای دیدار با برخی مقامات روسیه حاشیه‌های بسیاری به دنبال داشت. سفری پارلمانی که گفته می‌شد رئیس مجلس در خلال آن حامل پیامی از رهبرانقلاب به پوتین است اما در نهایت خبر رسید دیدار مستقیم وی با پوتین به دلیل پروتکل‌های بهداشتی کاخ کرملین لغو شده است.

سید حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران و نماینده پیشین مجلس درباره سفر قالیباف، رئیس مجلس به روسیه به خبرگزاری برآنلاین گفت: اگر آقای پوتین وقت ملاقاتی با آقای قالیباف تنظیم نکرده باشد از نظر بنده آقای قالیباف حق نداشت اعتبار مجلس ایران را کم کند و این سفر را انجام دهد.

او افزود: بنابراین باید این سفر لغو می‌شد بنده اطمینان دارم که آقای قالیباف حامل پیام مقام معظم رهبری به آقای پوتین، رئیس جمهور روسیه نبوده است چراکه اگر حامل پیام مقام معظم رهبری به پوتین بود یقیناً آقای پوتین ملاقات می‌کرد.

نهاد «اجماع‌ساز» اصلاح طلبان با نام جبهه اصلاح طلبان ایران فعالیت خواهد کرد

فرج کمیجانی گفت: جبهه اصلاح طلبان ایران به منظور ایجاد وحدت، هماهنگی و انسجام بخشی به فعالیت‌های مجموعه اصلاح طلبان کشور فعالیت می‌کند. رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره مصوبات جلسه امروز یکشنبه ۱۹ بهمن ماه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اظهار کرد: نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان با نام جبهه اصلاح طلبان ایران با عضویت ۴۶ عضو رسمی یا مشاور فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: مجموعه احزاب اصلاح طلب که تاکنون در قالب دو جبهه سیاسی ثبت شده در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ۱- شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی به نمایندگی داود محمدی و جبهه هماهنگی اصلاحات به نمایندگی آقایان حسین کمالی و ابراهیم اصغر زاده فعالیت می‌کردند با تصویب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در جلسه امروز و امضای فرم‌های اعلام تشکیل و فعالیت حبهه حزبی تصمیم گرفتند جایگزینی جبهه اصلاح طلبان ایران را به دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب مستقر در وزارت کشور اعلام کنند.
کمیجانی گفت: از تاریخ ثبت درخواست در دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب تحت عنوان جبهه‌ای جدید به نام " جبهه اصلاح طلبان ایران " به نمایندگی حسین کمالی و ابراهیم اصغرزاده در گستره ملی و به لحاظ زمانی نامحدود فعالیت کنند. مطابق مصوبه امروز "جبهه اصلاح طلبان ایران" به عنوان یک "جبهه سیاسی" مجموعه‌ای است از دبیران کل احزاب یا نمایندگان تام‌الاختیار آنان به نمایندگی از احزاب متبوعشان و جمعی از شخصیت‌های معتمد، متنفذ و مؤثر اصلاح طلب به عنوان مشاور احزاب تشکیل‌دهنده این جبهه که ضمن حفظ هویت مستقل سازمانی خویش با توافق در مورد راهبردهای تعریف شده با رهبری مشترک جمعی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: این جبهه به منظور ایجاد وحدت، هماهنگی و انسجام بخشی به فعالیت‌های مجموعه اصلاح طلبان کشور، تدوین و اجرای راهبردها، سیاست‌ها، برنامه‌ها و اتخاذ مواضع کلان جریان اصلاحات و ورود مؤثرتر این جریان ریشه‌دار در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل می‌شود. اعضای این جبهه با پذیرش توأمان هر دو بال نظام جمهوری اسلامی (جمهوریت و اسلامیت)، تفسیری متناسب با مقتضیات زمان از دین، تنوع و تکثر، برقراری روابط خارجی متکی بر برابری و منافع متقابل با دیگر کشورها، میهن دوستی شهروند محور، برابری اجتماعی و مردم سالاری با هدف ایجاد ساز و کار مناسب برای فعالیت جبهه‌ای برپایه عقلانیت، اخلاق، آزادی، مدارا، قانون‌گرایی، تنش زدایی، گفتگو، مشارکت، شایسته‌گزینی، آمادگی کامل برای حضور قدرتمند در رقابت‌های انتخاباتی سالم بر اساس اصول مصرح قانون اساسی به مثابه میثاق ملی، وصیت نامه سیاسی و عبادی حضرت امام (ره)، رهنمودها و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و مفاد مختلف قانون احزاب فعالیت‌های خود را سامان خواهند داد و ظرف چند روز آینده اعضای ۴۶ نفره جبهه اصلاح طلبان ایران با تشکیل اولین جلسه خود و انتخاب هیأت رئیسه خود، رسماً فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

کد خبر 473609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.