واکنش کانادا به حمله نتانیاهو به دادگاه کیفری بین المللی

کانادا در واکنش به حملات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دیوان کیفری بین المللی به علت رسیدگی این دادگاه به جنایت جنگی تل آویو، حمایت خود را از دادگاه لاهه اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، مارک گارنو وزیر خارجه کانادا درحالی که نتانیاهو نسبت به شروع تحقیقات جنایات جنگی تل آویو علیه فلسطینی‌ها به دادگاه لاهه انتقاد کرده، با انتشار بیانیه‌ای در صفحه توئیتر خود تاکید کرد که کانادا به حمایت از دیوان کیفری بین‌المللی و وظیفه مهم آنها ادامه می‌دهد.

نتانیاهو روز جمعه با خشم از رأی صادره این دادگاه برای رسیدگی قضائی به پرونده اراضی اشغالی فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷، گفت: دیوان کیفری بین‌المللی بار دیگر ثابت کرد که یک طرف سیاسی و نه یک نهاد قضائی است.

وی همچنین این اقدام را یهودستیزی محض خواند.

وزیر خارجه کانادا در این بیانیه آورد که کانادا قاطع متعهد به راه حل دو دولتی برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است و تا زمان موفقیت چنین مذاکراتی موضع کانادا ثابت می‌ماند.

براساس رأی دادگاه لاهه، اراضی اشغالی ۱۹۶۷ فلسطین شامل کرانه باختری از جمله قدس شرقی و همچنین نوار غزه می‌شود. این رأی بعد از آن صادر می‌شود که فلسطینیان بارها از جنایت صهیونیست‌ها شکایت کرده و خواستار رسیدگی به گزارش‌های ثبت شده و برقراری عدالت در پرونده قربانیان جرایم صهیونیست‌ها شده‌اند.

بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت، مرزهای ۱۹۶۷، به عنوان مرز فلسطین به شمار می‌رود و شهرک سازی یا فعالیت رژیم صهیونیستی در این زمین‌ها نامشروع و غیرقانونی است.

منبع: ایرنا

کد خبر 473601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.