۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱
قصه فوتبال ایران نوشته می‌شود

فرآیند اجرایی نوشتار قصه فوتبال ایرانی با هدف مستندسازی تاریخ فوتبال ایران زمین و با مشارکت پیشکسوتان عرصه رسانه و ورزش و با پیام دبیرکل فدراسیون افتتاح شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، روابط عمومی فدراسیون، اجرای پروژه (قصه فوتبال ایرانی) را با هدف گردآوری مستند تاریخ فوتبال این مرز و بوم در پلت فرم‌های متن، عکس، صوت و ویدئو و ثبت تاریخی رویدادهای فوتبال ایران در سیر تاریخ آغاز کرد.

قصه فوتبال ایرانی تلاش خواهد کرد با ثبت اطلاعات مستند و دقیق، گنجینه طلایی از خاطرات گفته و ناگفته و اطلاعات غنی در بستر شکل گیری فوتبال در کشورمان را ارائه دهد.

این پروژه از آحاد جامعه فوتبال از جمله مدیران، مربیان، بازیکنان، داوران، خبرنگاران، عکاسان، گزارشگران و هواداران جهت مشارکت در تدوین این بستر تاریخی که دستمایه‌ای قابل استناد برای نسل‌های آتی و همچنین منابع داخلی و بین المللی خواهد بود دعوت به همکاری می‌کند.

مهدی محمد نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال در یادداشت افتتاحیه پروژه قصه فوتبال ایرانی آورده است:

"فوتبال بدون شک مهیج‌ترین و پرطرفدارترین ورزش در سطح جهان بوده که البته در این عصر دست کمی از یک صنعت نداشته، چرا که جدا از جذابیت‌های خاص ورزشی، از نظر اقتصادی، تجاری و فرهنگی نقش بسیار پر اهمیتی را در دنیای امروز دارد.

فدراسیون فوتبال بر حسب وظایف ذاتی خود در قصه فوتبال ایرانی مروری بر تاریخ فوتبال ایران در عرصه ملی و اتفاقات مهم در عرصه باشگاهی خواهد داشت.

ما از تاریخ می‌نویسیم، وظیفه ما حفظ تاریخ است و نگارش آن را به تاریخ نگاران می‌سپاریم.

پروژه قصه فوتبال ایرانی همگام و هم نفس با رخدادهای تاریخی فوتبال ایران زمین تلاش می‌کند تا سندی متقن برای آینده فوتبال کشور باشد. ان‌شالله…"

کد خبر 473588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.