دستگیری قاتل جوان پس از ۳ سال زندگی مخفیانه

کشف ۲۲ کیلوگرم حشیش، کلاهبرداری با ترفند اینترنت رایگان، کلاهبرداری به جرم اخاذی و انتشار تصاویر، دستگیری قاتل جوان پس از ۳ سال زندگی مخفیانه و انهدام باند اسکیمری را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف ۲۲ کیلوگرم حشین و دستگیری یک قاچاقچی موادمخدر در این شهرستان خبر داد.

علی اکبر خسروی افزود: این قاچاقچی هنگامی که از محور کندوان وارد چالوس شد دستگیر و مواد مخدر حشیش از جاسازی خودروی وی کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه مواد مخدر تهدیدی علیه سلامت، امنیت و آرامش جامعه و بستر بسیاری از بزهکاری اجتماعی است، افزود: افراد در صورت مشاهده افراد فرصت طلب و سوداگر مرگ برای توزیع و فروش انواع مواد مخدر موضوع را از طریق شماره ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس گفت: دی ماه امسال هم یک قاچاقچی موادمخدر با ۵ کیلوگرم هروئین در شهر مرزن آباد شهرستان چالوس دستگیر شده بود.

کلاهبرداری با ترفند اینترنت رایگان

رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: با شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه با هدف دریافت اینترنت هدیه دهه مبارک فجر مبلغ ۴۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

و ی افزود: شاکی در اظهار کرد برای دریافت اینترنت ۶ گیگابایتی هدیه دهه مبارک فجر در یک کانال تبلیغاتی عضو و مبلغ ۲۰ هزار ریال جهت شرکت در قرعه کشی به صورت اینترنتی پرداخت نمودم، سپس متوجه شدم علاوه بر اینکه هدیه‌ای دریافت نکردم، کل موجودی حسابم نیز برداشت شده است.

مصطفی مرتضوی تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی شاکی را به سرقت برده است، نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار می‌شوند.

وی گفت: کاربران فضای مجازی باید بدانند، مجرمان سایبری به راحتی کاربران را برای ورود به این درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می‌شوند که ادعا دارند اینترنت رایگان، شارژهای ارزان قیمت می‌فروشند که بیشتر این لینک‌ها کاربران را به صفحات فیشینگ ارجاع می‌دهد و کاربران در هنگام خرید به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار فیشرها قرار می‌دهند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: همچنین یکی از راه‌های تشخیص سایت‌های فیشینگ بررسی قسمت URL سایت است که کاربران باید حتماً دقت کنند قبل از آدرس سایت، عبارت https وجود داشته باشد.

وی افزود: برای خریدهای کمتر از ۱۰۰ هزار تومان نیز از رمز دوم یک بار مصرف استفاده کنند و پس از دریافت رمز خود از سامانه پیامکی در ثانیه‌های آخر رمز خود را در درگاه بانکی وارد کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فضای مجازی مانند کلاهبرداری‌های اینترنتی، جعل عنوان، وب سایت‌های جعلی و سایت‌هایی با محتوای مجرمانه و مغایر با شئونات اسلامی و… آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

کلاهبرداری به جرم اخاذی و انتشار تصاویر

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از دستگیری کلاهبردار به جرم اخاذی و انتشار تصاویر شخصی افراد خبر داد و گفت: شهروندان مراقب باشند به هیچ عنوان اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

شاهین حسنوند افزود: شاکی به هویت معلوم به این پلیس مراجعه و اظهار کرد که به دلیل اعتماد بیجا و از روی ناآگاهی رمز اپل‌آیدی خود را جهت تعمیرات نرم‌افزاری گوشی در اختیار یکی از فروشگاه‌های موبایل و تعمیرات واقع در اهواز قرار داده‌ام و پس از مدتی فروشنده با دسترسی غیر مجاز به تصاویر خصوصی اینجانب اقدام به تهدید و قصد اخاذی و انتشار تصاویرم را داشته است.

وی گفت: پس از ثبت اظهارات شاکی، پرونده ابتدایی تشکیل شده و به صورت ویژه در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت و با آغاز بررسی‌های فنی شیوه فعالیت مجرمانه متهم مشخص شد و سپس هویت وی مورد شناسایی قرار گرفت و در ادامه اقدامات تخصصی نیز محل فعالیت وی کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با اخذ دستور قضائی، وی به این پلیس احضار شد که پس از تحقیقات در ابتدا منکر بزه شده، اما پس از انجام بازجویی فنی و مواجهه با مستندات پرونده به جرم خود اقرار کرد.

دستگیری قاتل جوان پس از ۳ سال زندگی مخفیانه

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از شناسایی و دستگیری قاتل جوان ۲۲ ساله ایرانشهری پس از ۳ سال فرار از وقوع جنایت خبر داد و گفت: انتشار کلیپی در فضای مجازی که نشان می‌دهد مأموران انتظامی این شهرستان در مقابل پلیس راه قدیم ایرانشهر اقدام به تیراندازی به سمت مردم کرده‌اند، به هیچ عنوان این خبر و محتوای کلیپ منتشر شده صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

حسن کیخا افزود: در پی قتل مسلحانه جوان ۲۲ ساله در بخش دامن شهرستان ایرانشهر موضوع از همان لحظه وقوع حادثه به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در محل وقوع جرم و انجام تحقیقات میدانی مشخص شد مقتول به دلیل اختلافات قبلی با شلیک سلاح کلاش به قتل رسیده و متهم از محل متواری شده است، با تحقیقات و بررسی‌های انجام شده ضارب اصلی (پسرعمه مقتول) که جوانی ۲۶ ساله بود شناسایی و تحقیقات برای دستگیری وی آغاز شد.

این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: قاتل به طور متوالی در دو استان شمالی و غربی کشور زندگی پنهانی داشته که پس از ۳ سال از مخفیگاه خود خارج می‌شود که با اشراف اطلاعاتی پلیس مخفیگاه قاتل در شهرستان ایرانشهر شناسایی و در یک اقدام ضربتی متهم را دستگیر می‌کنند.

وی گفت: به رغم مقاومت متهم و همراهان وی از جمله یک زن برای جلوگیری از دستگیری و انتقال عامل قتل مأموران به منظور تحت کنترل درآوردن اوضاع اقدام به تیراندازی هوایی می‌کنند و در نهایت با اقتدار پلیس قاتل دستگیر شده توسط مأموران به مقر پلیس آگاهی شهرستان منتقل می‌شود و در بازرسی از محل ۱ قبضه سلاح کلت کمری، ۲ عدد خشاب و مقادیری فشنگ جنگی کشف و ضبط شد.

وی افزود: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی چیزی برای کتمان حقیقت نداشت و به قتل پسر دایی خود اعتراف و انگیزه قتل را انتقام‌جویی به دلیل اختلافات قبلی عنوان کرد.

انهدام باند اسکیمری با برداشت‌های غیر مجاز بیش از ۶ میلیارد ریال

رئیس پلیس فتا استان کرمان از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری اسکیمر که مبلغ ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از کارت شهروندان به صورت غیر مجاز برداشت کرده بودند، خبر داد.

امین یادگارنژاد گفت: با مراجعه تعدادی شهروندان به این پلیس که با در دست داشتن مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حساب آن‌ها موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و در بررسی‌های اولیه مشخص شد که برداشت‌های صورت گرفته از حساب مالباختگان به صورت اینترنتی نبوده و متهمان به صورت فیزیکی اقدام به خالی کردن حساب‌ها از طریق دستگاه اسکیمر کرده‌اند.

وی ادامه داد: کارشناسان با انجام اقدامات پلیسی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند، در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که این باند به روش اسکیمر اقدام به برداشت از ۳۵۰ حساب بانکی در قالب خرید از پایانه‌های فروشگاهی pos به ارزش ریالی ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: مجرمان با نصب ابزاری پیشرفته در محل کشیده شدن کارت‌های بانکی در دستگاه کارت‌خوان، قادر هستند تمامی اطلاعات کارت بانکی را کپی کرده و اطلاعات کارت را بخواند، بنابراین احتمال اینکه دستگاه‌های کارت‌خوان در اختیار فروشگاه‌ها دارای سخت افزارهای اسکیمری باشد وجود دارد.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان کارت را در اختیار فروشندگان قرار ندهید و رمز بانکی خود را به آن‌ها نگوید، بلکه خود شهروندان عملیات بانکی را انجام داده و یکی از نکات مهمی که خریداران باید به آن توجه کرد بررسی دستگاه کارت خوان فروشگاه‌ها است. در صورت کشیدن کارت در دستگاه‌های کارت‌خوان مراقب باشند دستگاه‌های کارت‌خوان سالم باشد و مواردی مانند چسب خوردن یا قطعات اضافی بر روی آن نباشد، چرا که در صورت چسب خوردگی یا قطعات اضافه امکان اسکیمر وجود دارد و حتماً موضوع را با بانک مطرح کنند تا از کلاهبرداری احتمالی جلوگیری شود.

کد خبر 473581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.