پیاده راه لوکزامبورگ در حمایت از هنر و فضای سبز ساخته می‎‌شود

معماران برجسته لوکزامبورگ در نظر دارند مسیری زیبا در ارتفاعی بلند از سطح زمین ایجاد کنند تا از طریق آن، دوچرخه‌سواران و عابران پیاده را به موزه هنر مدرن شهر هدایت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات ارشد کشور لوکزامبورگ رقابت بزرگی بین تمام معماران و طراحان علاقمند برگزار کرده و از آنان خواستند پیاده‌راهی به سمت موزه هنر مدرن طراحی کنند. در این راستا، ایده‌های بسیاری به مقامات کشور تحویل داده شد که از بین آن‌ها پیاده‌راه مرتفع، به عنوان بهترین طرح برگزیده شد. این مسیر جدید با طراحی هنری منحصر به فرد خود، در فضایی سبز محصور خواهد شد و کاربران دوستدار هنر را با طبیعت پیوند خواهد داد. جالب است بدانید که طرح برتر به تصویب وزرای فرهنگ و اقتصاد لوکزامبورگ نیز رسیده و حمایت آنان را تا پایان کامل پیاده‌سازی پروژه به خود جلب کرده است.

از نظر بسیاری از برنامه‌ریزان کشور، پروژه پیاده‌راه مرتفع لوکزامبورگ فرصتی برای نمایش مزایای تحرک پایدار و رهایی از ترافیک خودرو به شهروندان خواهد بود. علاوه بر این، از آنجا که مسیر جدید میان یک جنگل ملی با حداقل قطع درختان احداث خواهد شد، مفهوم حفاظت از فضاهای سبز را در ذهن عابران پیاده و دوچرخه‌سواران تداعی خواهد کرد.

معماران در نظر دارند در ایجاد پیاده‌راه مرتفع لوکزامبورگ از مواد طبیعی بهره گیرند تا هرچه بیشتر کاربران را با طبیعت پیوند دهند. علاوه بر این، دور تا دور پل شگفت‌انگیز را پوششی از جنس استیل فرا خواهد گرفت که همانند آئینه عمل می‌کند و تصویر فضاهای سبز را در خود انعکاس می‌دهد.

مقامات لوکزامبورگی مبلغ ۴ میلیون یورو را برای پیاده‌سازی طرح پیاده‌راه مرتفع در نظر گرفته‌اند و قصد دارند از زمستان سال جاری ساخت آن را آغاز کنند. پیش‌بینی شده است که ساخت و ساز این مسیر شگفت‌انگیز ۱۸ ماه به طول انجامد و تا اوایل بهار ۲۰۲۳ به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 473554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.