معافیت احداث بیمارستان‌های بالای ۹۶ تخت‌خوابی در اصفهان از پرداخت عوارض شهری

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: براساس مصوبه امروز شورای شهر، بخش خصوصی که مبادرت به ساخت بیمارستان استانداردها و بالای ۹۶ تختخواب کند از همه عوارضی که باید به مدیریت شهری پرداخت شود، معاف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی امروز _یکشنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۹۹_ در حاشیه آئین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی منطقه هفت شهرداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فاصله زمانی بسیار کم از برنامه هر یکشنبه یک افتتاح که در منطقه هفت برگزار شد، بار دیگر امروز در این منطقه هستیم تا شاهد افتتاح پروژه‌های عمرانی باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: این حضور و افتتاحیه‌ها منجر به برداشتن گام‌های مؤثر در جهت ایجاد عدالت فضایی در شهر اصفهان شود زیرا شرایط کنونی به نحوی است که باید تلاش شود تا حس تعلق به همه مناطق روز به روز افزایش پیدا کند و یکی از راه‌هایی که باعث افزایش این تعلق می‌شود، افتتاح پروژه‌ها و توجه به نیازهایی است که شهروندان در هر منطقه دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: هنر مدیریت شهری باید این باشد که با برنامه‌ریزی، ماندگاری شهروندان مناطق روز به روز افزایش پیدا کند؛ طبیعتاً این ماندگاری نیز در گرو اتفاقاتی است که در هر منطقه رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه منطقه هفت یکی از مناطقی است که در سال‌های اخیر اتفاقات بسیار خوبی در آن رخ داده، تصریح کرد: در کنار منطقه هفت، به بهبود زیست شهری در منطقه ۱۴ نیز توجه شده و این منطقه که روزی از منطقه هفت جدا شد، با سرعت مسیر رشد و توسعه را طی می‌کند که یقیناً منجر به دلگرمی شهروندانی که ساکن این مناطق هستند می‌شود.

نصراصفهانی تاکید کرد: پیشتر پارک آرزو افتتاح شده بود و امروز شاهد بهره برداری از فرهنگسرای کودک و نوجوان در این پارک هستیم که یکی از برنامه‌هایی بود که در افتتاحیه این منطقه قرار گرفت.

رئیس شورای شهر اصفهان تصریح کرد: شهروندان عزیز اصفهان در هر جای این شهر زندگی می‌کنند باید نسبت به زندگی خود در آن منطقه امیدوار و دلخوش باشند و زمانی می‌توانیم صحبت از شهروندان با نشاط کنیم که حداقل‌های ممکن را برای آن‌ها فراهم کرده باشیم.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری بر استمرار فعالیت‌های عمرانی تاکید داشته است، خاطرنشان کرد: حتی در این دوره تلاش بر این بوده که نیازهای مناطق مختلف را به طور ویژه رصد و علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی که وجود دارد بتوان اقدامات محرک توسعه را در آن محلات رقم زد.

نصراصفهانی حضور بخش خصوصی را برای شهر فرصتی مغتنم دانست و افزود: جای خرسندی است که امروز اصفهان در بسیاری از پروژه‌ها در کنار خود بخش خصوصی را همراه کرده و سرمایه‌گذاران نیز نسبت به اتفاقاتی که در شهر افتاده بسیار دلگرم شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: براساس مصوبه امروز شورای شهر، بخش خصوصی که مبادرت به ساخت بیمارستان استانداردها و بالای ۹۶ تختخواب کند از همه عوارضی که باید به مدیریت شهری پرداخت شود، معاف خواهد شد؛ با این مصوبه اگر بیمارستانی ایجاد شود، در آنچه سهم شهرداری است که اتفاقاً سهم بسیار بالایی محسوب می‌شود، معافیت در نظر گرفته شده و به عنوان تشویق برای حضور بخش خصوصی قلمداد می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگاری که آیا این پروژه‌ها در قالب پروژه‌های مشارکتی است یا کمک به بخش خصوصی می‌شود گفت: بخش خصوصی اگر جایی مبادرت به احداث بیمارستان کرد آنچه سهم شهرداری برای صدور پروانه است رایگان شده و هیچ مبلغی دریافت نمی‌شود، در واقع فرش قرمز شورای شهر همواره در مقابل بخش خصوصی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، خدماتی و گردشگری که رغبت و تمایل به ارائه خدمات داشته باشند گسترانیده خواهد شد.

وی تاکید کرد: حمایت مذکور حتی در خصوص ایجاد سینما و هتل نیز وجود دارد و امیدواریم مدیریت شهری همراهی مطلوبی با بخش خصوصی در همه زمینه‌ها داشته باشد.

کد خبر 473542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.