۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
احداث محله سبز در اسپانیا

کلانشهر لوگو در اسپانیا به زودی میزبان منطقه جدیدی خواهد بود که قرار است در آن زندگی مدرن با پوشش سبز طبیعی پیوند برقرار کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار لوگو برای احداث منطقه جدید، فضایی را انتخاب کرده است که پیش از این به عنوان شهرکی صنعتی در اختیار صاحبان کار قرار داشت. پایداری در ساخت و ساز، مدیریت، حفظ محیط زیست، زندگی و کارآفرینی از جمله اصولی است که در پیاده‌سازی طرح منطقه جدید مورد توجه سازندگان قرار خواهد گرفت. معماران پروژه جدید لوگو متعهد شده‌اند منطقه‌ای ایجاد کنند که در آن سازه‌ها ضمن حفظ ظاهری مدرن، در پوشش‌های سبز گیاهی محصور شوند تا پیوندی عمیق بین ساکنان و سازه‌ها به وجود آورند.

طراحان پروژه جدید اسپانیایی در نظر دارند علاوه بر سبزسازی منطقه، نواقصی را که در پی انتشار ویروس کرونا از طراحی شهری آشکار شد در این منطقه حذف کنند. به عنوان مثال شیوع بیماری کووید -۱۹ نیاز بشر به فضاهای سبز و مکان‌های عمومی را به تصویر کشید و نشان داد که شهرهای قرن بیستم و بیست و یکم بیشتر برای خودروها و نه مردم طراحی شده است. بنابراین منطقه دوستدار محیط زیست جدید لوگو انسان و طبیعت را بیشتر مورد توجه قرار داده و قرار است ضمن رعایت فاصله اجتماعی، فضای کافی را برای سرگرمی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری تمام ساکنان فراهم آورد.

در واقع نمای کلی منطقه جدید تلفیقی از زندگی شهری و روستایی خواهد بود و تعداد هزار و ۲۰۰ خانه را در فضایی با تراکم پایین در خود جای خواهد داد. جالب است بدانید که پوشش سبز منطقه را گل‌ها و گیاهان بومی فرا خواهد گرفت که این امر در افزایش تنوع زیستی سهیم خواهد بود. درختان نیز نقشی مهم در ایجاد سازه‌های منطقه جدید ایفا خواهد کرد چرا که قرار است در احداث این خانه‌ها، از چوب به عنوان عنصر اصلی بهره گرفته شود.

کد خبر 473536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.