طرح سوال از حناچی منتفی شد/ ۵۰ تذکر شورا بی‌پاسخ مانده است

رئیس شورای شهر تهران گفت: تاکنون ۸۳۳ تذکر به شهرداری و ادارات و سازمان‌های دیگر در کشور داده‌اند که حدود ۷۰۰ مورد مربوط به شهرداری تهران است اما هنوز به ۵۰ تذکر اعضای شورا پاسخ داده نشده و قرار است پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در پایان جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات آن گفت: جلسه هم‌اندیشی از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح و با حضور شهردار و برخی معاونان او آغاز شد و موضوع اصلی تذکراتی بود که اعضای شورا به شهرداری می‌دهند.

وی ادامه داد: در مجموع اعضای شورای شهر تاکنون ۸۳۳ تذکر به شهرداری و ادارات و سازمان‌های دیگر در کشور دادند که حدود ۷۰۰ مورد مربوط به شهرداری تهران است.

هاشمی ادامه داد: هنوز به ۵۰ تذکر اعضای شورا پاسخ داده نشده و قرار است پیگیری شود. همچنین پیشنهاد شد که تذکرات اعضای شورا پیگیری شود و خبر آن به مردم اعلام شود که چه اتفاقی برای تذکر رخ داده است و روابط عمومی شورای شهر و شهرداری از این پس باید به تذکرات شورا حساسیت بیشتری نشان دهند و به سرعت پاسخ داده شود و نتیجه آن به مردم گزارش داده شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طرح سوال از شهردار منتفی شد گفت: بله موضوع حل شد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به دستورات امروز صحن گفت: یک فوریت طرح جامع پسماند، ساماندهی شرکت‌های نوآور و دانش بنیان و تعیین نمایندگی اعضا در سازمان‌ها بررسی شد.

هاشمی با اشاره به تعیین‌ تکلیف ساختمان‌های بهاران گفت: مدتی است که بین شهرداری و بهزیستی و استانداری بر سر واگذاری آن‌ها اختلافاتی پیش آمده است چون بحث سر این است که با واگذاری به خوبی مدیریت نمی‌شوند و در این زمینه به نتیجه قطعی نرسیدیم و مقرر شد در جلسات بعدی بررسی شود.

مدیریت ترافیک آخر سال بررسی می‌شود

وی در پاسخ به سوالی درباره ترافیک پایان سال در تهران و اقدامات مدیریت شهری گفت: بحث کرونا و کنترل سفرهای شهری بسیار مهم است و باید ستاد ملی کرونا نسبت به این موضوع حساس شود. معمولاً در اسفندماه ترافیک بسیار شدیدی داریم و حمل و نقل عمومی هم نمی‌تواند در این شرایط فعال باشد.

هاشمی ادامه داد: اگر سفرها زیاد باشد باعث انتشار کرونا می‌شود و در نتیجه باید در این زمینه فکر اساسی بشود. در جلسه ستاد کرونا تهران که در حضور دکتر زالی هستیم حتماً این مساله را مطرح می‌کنیم. اکنون نیز کمیسیون‌های مختلف روی این موضوع مشغول کار هستند و به نظر می‌رسد باید برخی اصناف و از جمله برخی فعالیت‌های اداری در پایان سال تعطیل شود.

وی ادامه داد: همچنین در پایان سال فعالیت آن گروه‌هایی که لازم نیست باید پخش شود و یا به بعد از سال منتقل شود تا شاهد افزایش کرونا در شهر و کشور نشویم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که برخی از اعضا نسبت به عملی نشدن ارائه لوایح به شورای شهر گلایه داشتند گفت: در شورای شهر این مسائل را پایش می‌کنیم و اکنون شهرداری جدیت بیشتری در این زمینه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات دوره بعد شورای شهر شرکت می‌کند یا خیر، گفت: هنوز قانع نشدم که در انتخابات شرکت کنم و اینگونه است که افراد فشار می‌آورند و بعضاً گول می‌خوریم. هنوز قانع نشدم که در انتخابات شورا و ریاست جمهوری شرکت کنم و امیدوارم که قانع هم نشوم.

کد خبر 473532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.