نقش بستن طرح‌های انتزاعی بر درختان ملایر

شهردار ملایر گفت: در روزهای اخیر نقش‌تراشی‌ها روی کالبد تعدادی از درختان خشک بلوار سیف الدوله و محوطه اطراف میدان دکتر بابک به اتمام رسیده است. این نقش‌ها بیشتر پیکرتراشی است و سعی کردیم از نقش‌های انتزاعی استفاده کنیم.

به گزارش ایمنا، حسین بابایی با اشاره به گذشت یک سال از ثبت شهرستان ملایر به عنوان شهر جهانی مبل منبت اظهار کرد: باید فضاسازی المان‌های شهری نیز به تبعیت از این برند معتبر جهانی متأثر و دستخوش تحولات به روز و مرتبط شود.

وی از حمایت و به‌کارگیری هنرمندان منبت‌کار و پیکرتراش در این راستا خبر داد و تصریح کرد: شهرداری ملایر، این هنرمندان بومی را برای طرح اندازی و منبت‌کاری تنه‌های درختان خشک شده و غیرقابل استفاده، حمایت می‌کند که این کار علاوه بر حمایت از هنرمندان منبت‌کار و نمایش جلوه‌های بصری و زیباسازی شهر، گامی در جهت معرفی و همخوانی شهر ملایر به عنوان شهر جهانی مبل منبت محسوب می‌شود.

شهردار ملایر به نقش درختان در بهبود شرایط زیست محیطی اشاره کرد و یادآور شد: عرصه‌های سبز شهری به ویژه درختان، بخش عمده نازیبایی‌های شهرها را در برابر سیستم‌های طبیعی متعادل می‌کنند و امروزه مفهوم شهرها بدون وجود فضای سبز، در اشکال گوناگون آن قابل تصور نیست.

بابایی اضافه کرد: متأسفانه گاهی به دلایل مختلف با خشک شدن برخی از درختان سطح شهر مواجه می‌شویم و با توجه به اینکه ملایر به عنوان شهر جهانی مبل منبت ثبت جهانی شده است، ترجیح دادیم تا جایی که امکان دارد به جای قطع درختان خشکیده، از آنها در زیباسازی سیما و منظر شهری استفاده کنیم.

وی به منبت‌کاری سه اصله درخت در بلوار مبل منبت شهید مطهری در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: نقوش المان‌های نصب شده در بلوار مبل منبت، نقوش منبتی بود و طی در روزهای اخیر نیز نقش‌تراشی‌ها روی کالبد تعدادی از درختان خشک بلوار سیف الدوله و محوطه اطراف میدان دکتر بابک به اتمام رسیده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 473527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.