اذهان عمومی درباره لزوم ایجاد مسیرهای دوچرخه آگاه شود

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همسو شدن مدیریت مناطق و ارائه پاسخ‌های شفاف به افراد منتقد نقش مهمی در پیشرفت مسیرهای دوچرخه دارد بنابراین اطلاع‌رسانی در این راستا حائز اهمیت بوده و با آموزش‌های محتوایی و توجیهی می‌توان ذهن مردم را در رابطه با مسیرهای دوچرخه آماده کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر احمد زندآور امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه راه اندازی مسیرهای دوچرخه در اصفهان اقدامی شجاعانه است، اظهار کرد: بعضی از کلانشهرها مسیر دوچرخه از خیابان‌های فرعی عبور می‌کند تا آمار مسیر دوچرخه آنها بالا برود اما اصفهان با ورود به خیابان‌ها و شبکه‌های اصلی شهر در حال اجرای یک شبکه به هم پیوسته است.

وی افزود: همسو شدن مدیریت مناطق و ارائه پاسخ‌های شفاف به افراد منتقد نقش مهمی در پیشرفت مسیرهای دوچرخه دارد بنابراین اطلاع‌رسانی در این راستا حائز اهمیت بوده و با آموزش‌های محتوایی و توجیهی می‌توان ذهن مردم را در رابطه با مسیرهای دوچرخه آماده کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه رسانه‌ها، روزنامه، رادیو و فضای مجازی می‌تواند ذهن مردم را درباره لزوم توجه به ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه آماده کند، تصریح کرد: مسیرهای دوچرخه ابتدا باید از معابر اصلی جدا شود و سپس موارد ایمنی به صورت کامل در آن رعایت و تابلوهای این مسیر نصب و شفاف سازی شود. باید مشکل تداخل دوچرخه سوران با مسافران اتوبوس حل شود تا هنگام خروج، مسافرین با دوچرخه سوران برخورد نکنند و تمامی بخش‌های مربوطه کمک کنند تا مشکلاتی که سر راه ایجاد مسیرهای دوچرخه وجود دارد، هرچه زودتر حل شود.

زندآور در رابطه با اطلاع‌رسانی در ایستگاه‌های اتوبوس اضافه کرد: نقشه راهنما، درج نام ایستگاه و خطوط باید در تمام ایستگاههای اتوبوس مدنظر باشد. بودجه‌ای برای مشخص شدن خطوط در ایستگاه‌ها برای شهرداری‌های مناطق مشخص شده است اما باید در راستای آن اقدام کنند زیرا بدون اطلاع‌رسانی‌های لازم نباید انتظار داشته باشیم مردم از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نباید شاهد برهم خوردن زمانبندی خطوط و اختلال در خدمت‌رسانی اتوبوس‌ها باشیم زیرا مدیریت شهری اصفهان تلاش خود را برای بهبود ناوگان و خرید اتوبوس‌های جدید انجام داده و در این راستا از دیگر شهرها پیشروتر است و کمبودی در ناوگان حمل و نقل عمومی وجود ندارد.

قضاوت در مورد مسیرهای دوچرخه زود است

علیرضا نصراصفهانی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه تذکر نخست زندآور، گفت: اقدامات در این خصوص در همه مناطق مشهود است اما شهروندان گلایه‌ای در این رابطه دارند و در اذهان عمومی آینده روشنی برای مسیرهای دوچرخه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: باید با کسبه و مردم در این رابطه گفت‌وگو شده و توجیه شوند و تاب‌آوری آن در رابطه با این موضوع افزایش یابد تا با مشکلاتی در این راستا رو به رو نشویم.

وی با بیان اینکه برای قضاوت در مورد مسیرهای دوچرخه زود است، افزود: هدف از ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه مساعد کردن شرایط برای شهروندان است بنابراین نباید چنین موضوعاتی سبب بروز مشکل میان مردم و مدیریت شهری شود.

مسیرهای دوچرخه باید ایمن و پیوسته باشد

همچنین مسعود بنده خدا، معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان، اظهار کرد: مسیرهای دوچرخه از خیابان‌هایی شروع شده که در زمینه حمل و نقل دچار مشکل بودند و یا معابر یکطرفه بود. اگر بخواهیم یک مسیر ایمن داشته باشیم باید تمامی این مسیرها به یکدیگر متصل شوند تا امنیت مردم تأمین شود و اگر این اقدام ادامه پیدا نکند، شاید شهروندان از این مسیرها استقبال نکنند.

وی با تاکید بر اینکه باید مسیرهای دوچرخه ایمن و پیوسته باشد، افزود: وضعیت خیابان‌هایی که دچار چالش بودند، با بازدیدهای میدانی و تذکر بهبود یافت و امیدوارم در دیگر معابری که مسیر دوچرخه دچار چالش است وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

بنده خدا با تاکید بر اینکه باید عدالت اجتماعی در خیابان‌ها و معابر شهر محقق شود و صرفاً در تسخیر خودروها نباشد، افزود: خیابان توحید یکی از معابری بود که در این خصوص دچار چالش بود اما با ارتباطی که با ساکنان و کسبه این خیابان ایجاد شد، این مشکل بهبود یافت و اکنون شرایط برای وجود مسیرهای ویژه دوچرخه فراهم شده است؛ این الگو را در دیگر خیابان‌های شهر برای فرهنگ‌سازی درخصوص ایجاد مسیرهای دوچرخه دنبال خواهیم کرد.

کد خبر 473508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    مسیرهای ویژه دوچرخه بایستی به گونه‌ای باشد که امکان ورود موتورسواران به آن وجود نداشته باشد