دختران ذوب آهن چشم در چشم سرنوشت!

ذوب آهن از جمله تیم‌های ریشه دار و فعال در حوزه فوتبال زنان است. تیم‌داری ذوبی ها در چند فصل اخیر با قرارگیری در میانه جدول آمیخته بود اما فصل ۱۳۹۹ به شکلی شگفت‌انگیز برای دختران سبزپوش پیش رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا ذوب آهن نقل و انتقالات را بسیار هوشمندانه مدیریت کرد و با ترکیبی از ستاره‌ها، بازیکنان جوان و البته باتجربه‌ها تیمی را با هدایت مژگان مدائم زاده روانه لیگ کرد که چشم‌انداز پرامیدی داشت.

بزرگترین صید گاندوها در فصل نقل و انتقالات زهرا خواجوی رکورد دار کلین شیت فوتبال زنان بود. واگذاری قفس توری سبزها به زهرا، میانگین ۲.۵ گل خورده ذوب آهن در هر بازی که در فصل قبل ثبت شده بود را به ۰.۳ در فصل جاری کاهش داد تا ذوب آهن به جز ثبت بیشترین کلین شیت در لیگ ۹۹ صاحب برترین خط دفاعی لیگ نیز باشد.

به جز زهرا خواجوی اما، انتقال شیوا فاضلی و مرضیه نیکخواه از کردستان و همچنین سارا ظهرابی نیا از سیرجان به اصفهان کمربند خط میانی ذوب آهن را با تجربه تر از قبل کرد.

پروژه احیای خط حمله گاندوها نیز با احیای نگین زندی آغاز شد. شماره ۷۲ با استعداد ذوبی ها که پس از یک فصل کم فروغ به اردوی سبزها پیوسته بود تا با ثبت رکورد ۶ گل در ۷ بازی برای اولین بار نام یک بازیکن ۱۶ ساله را در جمع برترین گلزنان لیگ جای داد.

به جز مهره‌های اضافه شده به سبزپوشان اصفهان، مسئولان این باشگاه اقدامی موثر در حفظ بازیکنان ارزشمند خود نظیر سارا سبزواری، وحیده ایثاری و مینا داوودی داشتند که ترکیبی از کیفیت، استعداد و تجربه را توشه راه دختران سپید و سبزپوشان اصفهان کرد.

همنشینی شاگردان مدائم زاده با شهرداری بم، سپاهان، هیات البرز و همیاری ارومیه در گروه نخست - موسوم به گروه مرگ - کارنامه قابل دفاعی از آنها برجای گذاشت و پیش از دیدار هفته آخر این تیم مقابل شهرداری بم شانس صعود به مرحله دوم رقابت‌ها در اردوی سبزها زنده نگه داشت.

تنها شکست لیگ سبزها مربوط به مسابقه دربی دور رفت است و ذوب آهن با استراتژی متوقف کردن رقیبان اصلی‌اش، اکنون با ۱۴ امتیاز از ۷ بازی و تفاضل +۱۱ پس از شهرداری بم و سپاهان ۱۶ امتیازی در جایگاه سوم رقابت‌ها جای گرفته و معادله صعود گروه نخست را به هفته آخر کشانده است.

در آخرین دیدار، گاندوها در ورزشگاه فولادشهر میزبان شهرداری بم هستند که در صورت شکست این تیم، بدون اما و اگر به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود می‌کنند. اگرچه شهرداری بم طی همه این سال‌ها با کسب عناوین مختلف پرافتخارترین باشگاه فوتبال زنان ایران محسوب می‌شود، اما ذوب آهن نیز نمایش بسیار متفاوتی نسبت به فصول گذشته خود ارائه کرده و البته در دور رفت که میزبانی بر عهده نماینده بم بود تیم این شهر، آورده‌ای به جز تساوی بدون گل به دست نیاورد.

ذوب آهن دوام آورده… درست در بین جان سخت‌ها! فارغ از معادلات پیچیده صعود و سقوط و اعداد و ارقام فوتبالی شاید یکی از مهمترین مولفه‌های امید به شاگردان مدائم زاده این است که سرنوشت آنها به اما و اگرهای فوتبالی گره نخورده و دختران سبزپوشان اصفهان در آستانه ۹۰ دقیقه‌ای قرار گرفته‌اند که خود باید خالق سرنوشت خود باشند. تا لمس رویای صعود اما، یک سه شنبه فوتبالی به صحنه نمایش فوتبال اصفهان بدهکاریم. صحنه‌ای که بی شک سناریوی نقش اول آن در دستان دختران ذوب آهن است.

کد خبر 473495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.