۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
هرس درختان آفت زده سنندج

مدیر شهرداری منطقه سه سنندج گفت: تعدادی از درختان محدوده پارک ملت سنندج دچار آفت زدگی شده بودند که برای جلوگیری از سرایت آفت و بیماری به دیگر درختان عملیات هرس سنگین در حال انجام است.

به گزارش ایمنا، فواد کریمی اظهار کرد: عملیات هرس و بازپیرایی درختان پارک ملت در راستای کاهش آسیب، جلوگیری از آفات و بیماری‌ها، افزایش طول عمر درختان، تقویت و بهبود ریشه درختان، جوان سازی شاخه‌ها و همچنین جلوگیری از شکستن درختان و شاخه‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: پارک ملت یکی از بوستان‌های قدیمی، بزرگ و مهم شهر سنندج است که درختان آن از قدمت بالایی برخوردار هستند.

مدیر شهرداری منطقه سه سنندج عنوان کرد: درختان محدوده این پارک سال‌ها است که به صورت سنگین هرس نشده‌اند و این امر موجب تراکم بالای شاخه‌ها و خشک شدن تعدادی از درختان شده بود و بر همین اساس عملیات هرس سنگین آن در دستور کار قرار گرفت.

کریمی اضافه کرد: تعدادی از درختان محدوده پارک دچار بیماری و آفت زدگی شده بود که جهت جلوگیری از سرایت آفت و بیماری به دیگر درختان، جلوگیری از سقوط درختان خشک به علت فرسوده بودن، قدمت بالا و کاشت غیراصولی و بدون فاصله در گذشته، عملیات هرس درختان این پارک در حال انجام است.

وی تاکید کرد: در قسمت پایین درختان، به علت بالا بودن تاج درختان و تردد آسان شهروندان و به تبع آن باز شدن زاویه دید، اقدام به حذف پاجوش و شاخه‌های کوتاه نیز شده است.

مدیر شهرداری منطقه سه سنندج تصریح کرد: در انجام عملیات هرس سنگین درختان، هیچ درختی، به جز آنهایی که خشک و غیرقابل استفاده بوده و خطر سقوط آنها وجود داشته باشد، قطع نخواهد شد.

منبع: فارس

کد خبر 473455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.