الحاق ١١٠ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان تهران

شهردار تهران گفت: در ادامه‌ قراردادی که در تیرماه منعقد کردیم ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس داخلی دیگر به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران ملحق شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیروز حناچی در صفحه توئیتر خود نوشت:

"در ادامه قراردادی که در تیرماه منعقد کردیم ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس داخلی دیگر به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران ملحق شد. خوشبختانه با این قرارداد کارخانه‌های اتوبوس‌سازی داخلی فعال شده‌اند و ان‌شاءالله در هفته جاری از اولین بخش پروژه ساخت قطار ملی نیز رونمایی خواهد شد.

طی دهه گذشته به‌رغم افزایش حدود ۲۰ برابری هزینه احداث خطوط مترو و خرید قطار شهری، بودجه شهرداری تهران به حدود یک پنجم معادل دلاری خود تقلیل یافته است! این کاهش در شرایطی رقم می‌خورد که مجموعه مدیریت شهری به اجرای دقیق طرح تفصیلی و کاهش درآمدهای حاصل از شهر فروشی متعهد است.

در این شرایط سخت پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای مدیریت شهری در کلانشهرها از جمله توسعه کامل و شایسته ناوگان حمل‌ونقل عمومی به عنوان مؤثرترین راهکار رفع معضلات آلودگی هوا و ترافیک، صرفاً با اتکا به بودجه شهرداری‌ها قابل انجام نیست و نیاز به نگاه و اقدامی حاکمیتی دارد.

اختصاص ردیف بودجه مجزا در بودجه کشور برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی کلانشهرها امری ضروری به نظر می‌رسد؛ همچنین تصویب دو لایحه مربوط به منابع درآمد پایدار شهرداری‌ها که در دستور کار مجلس است می‌تواند کمک مؤثری برای شهرداری‌های کشور در این مسیر باشد."

کد خبر 473431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.