اقدامات شهرداری سبزوار در حوزه حمل و نقل شهری

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سبزوار گفت: یکی از اقداماتی که می‌تواند موجب افزایش ایمنی در تردد شود، شناسایی نقاط حادثه خیز و سپس ایمن سازی، آشکارسازی و آرام سازی به وسیله طراحی و جانمایی تجهیزات و علائم ترافیکی، از جمله دوربین‌ها است.

به گزارش ایمنا، فواد سحابی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ دوربین نظارت تصویری و کنترل ترافیک در سطح شهر نصب شده است، اظهار کرد: این دوربین‌ها اختلالات و تخلفات ترافیکی را به مرکز کنترل ترافیک اعلام می‌کند که باعث بالا رفتن امنیت تردد شده و در زمینه نظارتی و کنترلی نیز موجب ارتقای سطح فرهنگ ترافیک می‌شود.

وی افزود: طراحی و اصلاح هندسی صحیح می‌تواند در کاهش میزان ترافیک، مصرف سوخت و میزان تصادفات و حوادث نقش بسزایی داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سبزوار یادآور شد: ۹ طرح اصلاح هندسی معابر و تقاطع‌ها در سال جاری اجرا شده یا در دست اجرا است که از آن جمله می‌توان به کمربند شمال غربی شهر، اجرای میدان در تقاطع خیابان‌های نفت و ابن یمین و اتصال خیابان عارف به بلوار دکتر شریعتی، اشاره کرد.

سحابی اضافه کرد: خط کشی‌های معابر یکی از روش‌هایی است که می‌تواند در افزایش فرهنگ رانندگی در بین خطوط و رعایت حقوق عابران در محل‌های مشخص شده و در نتیجه کاهش ترافیک و حوادث نقش مهمی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در بحث ایمن سازی و ساماندهی ترافیک معابر، ساخت و نصب ۱۰ عدد تابلو راهنمای مسیر، خط کشی محوری به طول ۱۵ کیلومتر، خط کشی عرضی به مساحت ۵ هزار متر مربع، اجرا و ترمیم ۲۴ مورد انواع سرعت کاه، نصب و اجرای گل میخ میانی به تعداد ۱۲۰۰ عدد، نصب ۲۱ مورد چراغ راهنمایی چشمک زن، نصب ۵۶ مورد چراغ راهنمایی عابرین پیاده نصب و تعمیر ۲۵۰ عدد تابلو ترافیکی، نصب و تعمیر ۱۴۰ مورد تجهیزات ترافیکی، ساخت و نصب ۳۰ مورد موانع ترافیکی و اجرای چراغ‌های LED بدنه چراغ‌های راهنمایی در ۵ تقاطع سطح شهر، در راستای ایمن سازی و ساماندهی معابر اجرا شده است.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سبزوار تاکید کرد: همچنین در حوزه مطالعاتی، طرح ساماندهی پارکینگ‌های حاشیه‌ای و متمرکز تهیه و تصویب شده و طرح‌های مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر سبزوار و پیاده راه بیهق نیز توسط این سازمان در حال انجام است.

کد خبر 473424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.