بهترین اثر معماری ۲۰۲۱ در مونیخ

معماران مشهور کشور آلمان ساختمانی به نام Werk12 را به عنوان بهترین اثر معماری سال ۲۰۲۱ کلانشهر مونیخ انتخاب کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر ساله در کلانشهر مونیخ آلمان بهترین ساختمان از نظر طراحی انتخاب می‌شود که معماران معروف کشور، برای سال جاری ساختمان Werk12 را برگزیدند. سازندگان این سازه اعجاب‌انگیز جایزه بهترین نمای ساختمانی موزه معماری کشور را از آن خود کردند و آن را در لیست ۲۵ اثر برگزیده آلمان قرار دادند. جایزه افتخاری موزه، حس غرور و برتری را برای شهروندان پایتخت باواریا که بیش از یک سال در انتظار رونمایی از بهترین ساختمان شهر مانده بودند را به ارمغان خواهد آورد. اما پرسشی که ممکن است برای همه به وجود آید اینکه چه چیزی باعث منحصر به فرد شدن ساختمان Werk12 در مونیخ شده و چشم معماران برتر کشور را به خود جذب کرده است؟

چیزی که همه اعضا هیئت منصفه در مورد ساختمان Werk12 اتفاق نظر داشتند این بود که اثر معماری برتر شهر از چشم‌انداز و نمایی بی‌نظیر برخوردار بود. این افراد جایزه موزه معماری آلمان را به Werk12 دادند چرا که این سازه از پنج طبقه دوبخشی تشکیل شده است و ظاهری پوشیده از نام‌آواها دارد که برگرفته از داستان‌های مصور است. پلکان دور تا دور نمای ساختمان را فرا گرفته و گالری‌های تاریک بیرونی در کنار شیشه‌هایی که از سقف تا کف را پوشانده، باعث برتری ساختمان Werk12 نسبت به دیگر آثار معماری شهر شده است.

جالب است بدانید که برنده جایزه موزه معماری آلمان از اکتبر ۲۰۱۹ نظر طراحان برتر کشور را به خود جلب کرده و نام خود را در لیست کاندیداهای بهترین آثار معماری آلمان قرار داده است. در نمای سازه، کلماتی نظیر "Wow"، "Puh"، "Hmpf" و "Hihi" با اندازه بسیار بزرگ حک شده و جذابیت آن را دوچندان کرده است.

زمانی که هوا تاریک می‌شود، زیبایی شگفت‌انگیز ساختمان Werk12 چشم هر عابری را به خود خیره نگه می‌دارد و این زیبایی مدیون شیشه‌های بسیاری است که در ساخت آن به کار برده شده است.

کد خبر 473422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.