تزریق محدود اتوبوس مشکل حمل‌ونقل تهران را حل نمی‌کند

رئیس شورای شهر تهران گفت: روز گذشته بخش دوم تزریق اتوبوس و مینی بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شد، اگرچه بخش قابل توجهی از مشکل کمبود شدید اتوبوس و مینی‌بوس در تهران با این تعداد محدود حل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به درگذشت آیت الله جلالی خمینی که از یاران امام خمینی بودند اظهار کرد: رفتار ایشان بسیار مردمی بود و با پشتوانه مردمی، تأثیر بالایی در پیروزی انقلاب داشت.

وی ادامه داد: از آقای حق‌شناس، رئیس کمیسیون نامگذاری شورا درخواست می‌کنم یکی از خیابان‌های شرق تهران به نام ایشان نامگذاری شود چرا که از طرف تعداد زیادی از مردم شرق تهران به بنده منتقل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مساله کمبود اتوبوس در تهران گفت: روز گذشته بخش دوم تزریق اتوبوس و مینی بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شد، اگرچه بخش قابل توجهی از مشکل کمبود شدید اتوبوس و مینی بوس در تهران با این تعداد محدود حل نمی‌شود اما این اقدام که با منابع شهرداری و بخشی از اوراق مشارکت تأمین شده است، نشان از تلاش مدیریت شهری برای حل مشکل حمل و نقل عمومی تهران دارد.

وی افزود: امیدواریم مسئولان دولتی نیز به جای مصوبات کاغذی و وعده‌های بی‌نتیجه، اقدامی عملی برای حل مشکل حمل و نقل عمومی در کلانشهرها در ماه‌های باقی مانده انجام دهند و جلسات ویژه توسط وزیر کشور شکل بگیرد.

هاشمی گفت: هر وزارتخانه‌ای کالای اساسی دارد و کالای اساسی وزارت کشور حمل و نقل عمومی است و باید در لیست کارهای اساسی خود قرار دهد زیرا ازدحام در حمل و نقل عمومی یکی از بزرگترین آسیب‌های شیوع کرونا ست.

وی با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب گفت: مردم در دهه فجر امسال یکی از سخت‌ترین شرایط اقتصادی را در دهه‌های اخیر تجربه می‌کنند، تورم رکودی همراه با سقوط بورس و افزایش بیکاری که ناشی از همزادی بحران‌های اقتصادی، تحریم و کرونا ست، بیش از هر دوران دیگری به زندگی اقشار متوسط به پایین جامعه فشار وارد می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: اگر از مردم انتظار داریم با وجود این مشکلات بازهم از نظام دفاع کنند، حداقل نباید پیام‌های ناامید کننده و تنش‌زا را به افکار عمومی مخابره کنیم. رد کم سابقه و بی‌سابقه کلیات لایحه بودجه بدون توافق بر سر چیستی و چگونگی رد، از مصادیق این پیام‌های منفی به جامعه است.

هاشمی گفت: در این شرایط مسئولان مربوطه درگیری سیاسی و تخریبی علیه یکدیگر را به کمترین حد ممکن برسانند و این درگیرها، علامت منفی به اقتصاد کشور می‌دهد.

رئیس شورای شهر در پایان گفت: امسال که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، راهپیمایی ۲۲ بهمن انجام نمی‌شود، بهتر است همدلی و همراهی مردم در راهپیمایی هرسال را با افزایش سعه صدر و کاهش سانسورهای رسانه ملی و رسانه‌های رسمی، این وحدت را در رسانه‌ها و فضای مجازی شاهد باشیم.

کد خبر 473415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.