اجرای طرح افق سبز در اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از اجرای طرح افق سبز (طراحی منطقه گردشگری و پل عابر پیاده غرب کوه دنبه) خبر داد.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح افق سبز در راستای ایجاد پروژه‌های محرک توسعه اقتصادی در مقیاس فرامحله‌ای، در منتهی الیه غربی کوه دنبه و محل خم زاینده رود جایی که مادی‌های اصفهان از رودخانه منشعب می‌شود و به منظور ایجاد بستر توسعه پایدار اقتصادی در محله قائمیه و شهر اصفهان تعریف شده است.

وی با اشاره به موقعیت پروژه افق سبز، تصریح کرد: این پروژه در امتداد جاده خاکی موجود در انتهای بلوار قائمیه مجاور کانال و بالای لوله انتقال آب واقع شده که طول حدودی پل ۲۸۰ متر و مساحت حدودی سکوها ۷۰۰ مترمربع است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به اهداف این طرح، افزود: ایجاد محرک اقتصادی در مقیاس فرامحله‌ای، توسعه گردشگری، ایجاد فرصت‌های اقتصادی برای ساکنان، تقویت جایگاه و نقش محدوده در تأمین خدمات مورد نیاز شهر، تضمین پایداری و ماندگاری با اتکا به شاخص‌های توسعه پایدار و ایجاد هویت از جمله اهداف طرح افق سبز به شمار می‌آید.

وی با اشاره به طرح افق شب (طراحی بازار آوا در راستای ساماندهی بدنه کارخانه لوله قائم)، گفت: طرح پیشنهادی ساماندهی بدنه کارخانه لوله در نظر دارد که یک کاربری فعال و پویا در زمین خطی مجاور دیوار کارخانه ایجاد و این زمین را به یک بازار و یکی از بخش‌های سرزنده محله قائمیه تبدیل کند، تا علاوه بر سرزندگی و پویایی بر رونق کسب و کارهای محلی مؤثر باشد.

حسینی‌نیا خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های فراوان با فرض کاهش هزینه‌های پروژه و افزایش نظارت، بر آن شدیم تا از حجم ساخت کاسته و از سازه‌های سبک بهره‌مند شویم. از طرفی به منظور تقلیل عامل رکود اقتصادی، طراحی فضاهای تجاری با هدف زمینه‌سازی مناسب جهت تحقق بازار تولیدات و صنایع دستی، مطرح شد.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت دیگر در طراحی این مجموعه، فضاهای باز میانی است چرا که ضمن ایجاد کانون فعالیتی زمینه ارتباط درونی واحدهای تجاری از این طریق را نیز فراهم می‌آورد.

کد خبر 473407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.