برنامه جامع شهر اصفهان در دوره پنجم به ثمر بنشیند/ اجرای ۱۴۰ برنامه در دهه فجر

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم همراهی دیگر دستگاه‌ها در تصویب طرح جامع شهر اصفهان، گفت: رویه مطلوب گذشته در راستای این برنامه به نحوی استمرار پیدا کند که اقدامات در دوره پنجم مدیریت شهری به ثمر بنشیند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی امروز __یکشنبه ۱۹ بهمن ماه_ در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مرحله اول تدوین طرح جامع به پایان رسید، اظهار کرد: این مرحله تابستان در شورای راهبری برنامه جامع شهر اصفهان به تأیید رسید و در ادامه باید در شورای برنامه‌ریزی استان و شورای عالی شهرسازی تصویب شود.

وی افزود: آنچه در خصوص طرح جامع به عهده شورای شهر بود به خوبی انجام شد و اکنون طرح در استانداری قرار دارد و اداره کل راه و شهرسازی باید وظایف خود را انجام دهد تا طرح به نتیجه مطلوب برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: ارج نهادن به زحماتی که تاکنون انجام شده و سرعت در اجرای طرح جامع اصفهان نیازمند همراهی دیگر دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: نیاز است فرصت پیش آمده برای انجام این اقدام بزرگ در شهر را مغتنم شمرده و در اسرع وقت مشاور مرحله دوم آن انتخاب شود تا رویه مطلوب گذشته در راستای برنامه جامع شهر اصفهان به نحوی استمرار پیدا کند که اقدامات در دوره پنجم مدیریت شهری به ثمر بنشیند.

شهرداری از وظایف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی غفلت نکرده است

نصراصفهانی با اشاره به فرارسیدن دهه فجر و روز نیروی هوایی، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی حاصل حضور و همراهی آحاد مردم بود؛ در چهل و دومین سالروز این واقعه، یاد و خاطرات امام راحل (ره) و تمام شهیدان قبل و بعد از انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم و نیاز است به عهدی که با شهدا بسته‌ایم پایبند باشیم و حوادث روزگار ما را از آن غافل نکند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات مدیریت شهری در دهه فجر امسال در کنار خدمات سایر دستگاه‌ها، یادآور دوران پیروزی انقلاب بود لذا از معاونت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، خدمات شهری و ارتباطات و امور بین‌الملل و همچنین معاونت‌های فرهنگی مناطق و سازمان‌ها برای فعالیت‌هایشان در این چند روز تقدیر می‌کنم.

نصراصفهانی گفت: در ایام دهه فجر، ۱۴۰ برنامه در قالب ۵۰۰ اجرا در شهر اصفهان توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در کنار پروژه‌های عمرانی که هر یکشنبه در اختیار مردم قرار می‌گیرد یا کلنگ‌زنی پروژه‌هایی که انجام می‌شود، مدیریت شهری از انجام مأموریت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی که به عهده دارد، غفلت نکرده است.

وی افزود: روز به روز لزوم ورود به این حوزه‌ها آشکارتر می‌شود بنابراین وقتی نیازهای شهروندان و ضرورت انجام این اقدامات را بررسی می‌کنیم در می‌یابیم که اگر مدیریت شهری دیرتر به مسائل اجتماعی و فرهنگی ورود کرده بود، شهر با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شد.

نصراصفهانی گفت: در کنار توجه به فضای کالبدی و اقدامات فیزیکی که لازمه شهرداری و اداره شهر است و از باب "شرف المکان بالمکین"، اگر قرار است شرفی برای اصفهان به‌دست آید، باید به مردمی که در این شهر زندگی می‌کنند نیز توجه کافی شود.

نقش ویژه پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی در بودجه

وی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه شهر در آینده و توجه به تأثیر آن در زندگی مردم، باید در استمرار برنامه‌های انقلاب در ابعاد فرهنگی و اجتماعی تلاش کنیم و نیازهای شهروندان را بیش از گذشته پاسخ دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان در این خصوص فعالیت‌ها و اقدامات زیربنایی خوبی انجام داده است، اظهار کرد: حدود ۲۰۰ مرکز اجتماعی و فرهنگی در شهر اصفهان تحت مدیریت شهرداری قرار دارد و حدود یک هزار نیروی انسانی در این حوزه به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: طرح‌های توسعه‌ای فرهنگی و اجتماعی در بودجه همانند گذشته مورد توجه خواهد بود تا مجموع اقدامات منجر به نشاط، شادی، امید و مشارکت در تمام محلات ۲۰۰ گانه شهر شود.

کد خبر 473403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.