تولید چمن‌ و گیاهان مقاوم به خشکی در اصفهان

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: این سازمان در زمینی به وسعت ۳۴ هکتار چمن و گیاهان مقاوم به خشکی را با هزینه‌ای بسیار کمتر از بخش خصوصی تولید می‌کند.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به بحران‌های خشکسالی در سال‌های اخیر استفاده از گونه‌ها و ژنوتیپ‌های مختلف مقاوم به خشکی در دستور کار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قرار گرفته که از جمله این گونه‌ها «چمن» به عنوان بک‌گراند و پوشش سطح بسترهای خاک است.

وی افزود: در سطح شهر اصفهان ۴۵۰ هکتار چمن وجود داشت که بیشتر آنها غیر مقاوم و با نیاز آبی بسیار زیاد بود از این رو در سه سال گذشته بر اساس دستور کاری پنج ساله، مقرر شد چمن‌های مقاوم جایگزین چمن‌های پر نیاز آبی شود، اما برای تحقق این هدف باید زیرساخت لازم فراهم می‌شد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: در دو سال گذشته تولید چمن‌های مقاوم در مرکز محمودآباد آغاز شد، اما زمین محدودی در اختیار بود بنابراین با مساعدت شهردار اصفهان زمینی به وسعت ۳۴ هکتاری برای تولید انواع چمن‌ها به سازمان پارک‌ها به صورت موقت واگذار شد.

وی با بیان اینکه در این زمین ۳۴ هکتاری دو گونه چمن مقاوم به کم‌آبی تولید خواهد شد، افزود: بخش دیگری از این زمین به سایر گونه‌های گیاهی مقاوم به خشکی با توجه به محدودیت منابع آبی اختصاص پیدا کرد.

مرتضایی‌نژاد گفت: محاسبه درآمدها نشان می‌دهد این سازمان نسبت به حتی بخش خصوصی می‌تواند با هزینه‌های بسیار کمتری انواع چمن‌ها و گونه‌های گیاهی مقاوم به خشکی را تولید کند.

کد خبر 473388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.