دانمارکی‌ها در تلاش برای حفظ آثار تاریخی

بسیاری از بناهای تاریخی و ارزشمند کپنهاگ، پایتخت دانمارک در حال حاضر از امینت کافی برخوردار نیستند که این امر می‌تواند به تخریب کامل آن‌ها منجر شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خیابان Lyngbyvej 100  از جمله مناطق قدیمی پایتخت دانمارک به شمار می‌رود که ساختمان‌های بزرگ و قدیمی زیادی را در خود جای داده است. چنانچه از این ساختمان‌ها حفاظت کافی نشود، در آینده‌ای نزدیک به خرابه‌هایی تبدیل خواهند شد و سازه‌های جدید جای آن‌ها را خواهد گرفت. البته شهردار کپنهاگ اعلام کرده است که به زودی بناهایی که از ارزش کافی برخوردار هستند مورد حمایت خود قرار خواهد و هزینه لازم برای حفظ آن‌ها را تامین خواهد کرد.

در واقع شهردار می‌خواهد از تخریب تمام سازه‌های قدیمی در شهر جلوگیری کرده تا از این طریق، آینده شهر را با گذشته ارزشمند دانمارک پیوند دهد. بعضی از این ساختمان‌ها که در کنار یکدیگر سازه‌ای قرمزرنگ و چهار وجهی ایجاد کرده‌اند قدمتی ۸۰ ساله دارند. همه این چهار وجه فضایی سبز و زیبا را در خود محصور کرده اما با وضعیتی که هم‌اکنون دارد و در صورت نبود حفاظت کافی، آینده‌ای نامعلوم پیش روی آن‌ها خواهد بود.

 از سوی دیگر شهردار می‌خواهد از تخریب ساختمان قرمز معروف شهر خودداری کند چرا که جایگزینی آن با سازه‌های جدید به محیط زیست آسیب‌های جدی می‌زند لذا حفظ ساختمان‌های قدیمی و استفاده درست از آن‌ها می‌تواند مزایای بیشتری برای شهر داشته باشد و حتی به افزایش گردشگران کمک کند.

اداره محیط زیست کپنهاگ نیز آمادگی خود برای حمایت از اقدام شهردار جهت حفظ بناهای تاریخی را اعلام کرده و ایده‌های مختلفی را در این زمینه مطرح کرده است که درصورت توافق مقامات ارشد، به مرحله اجرا در می‌آیند. یکی از مهم‌ترین این ایده‌ها ایجاد پیاده‌راه‌هایی است که عابران را از نقاط مختلف شهر به بازدید از سازه‌های قدیمی هدایت می‌کند.

کد خبر 473313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.