۶ نکته برای جذب کارفرمایان با رزومه‌ مناسب

اگر شما در زمره‌ افرادی هستید که به دلیل بیماری همه‌گیر کووید -۱۹ شغل خود را از دست داده‌اند یا در حال حاضر شاغل بوده و به دنبال مسیر شغلی جدیدی هستند، وقت آن است که رزومه‌ خود را به‌روز کنید.

برای جذب کارفرمایان بالقوه، رزومه شما باید همیشه نمایان‌گر جدیدترین تجربیاتی باشد که در کار حرفه‌ای خود داشته‌اید و منعکس‌کننده مهارت‌هایی باشد که با گذشت زمان کسب کرده‌اید.

قبل از اقدام برای کار جدید، مطمئن شوید که رزومه شما به‌روز، خوانا و بدون خطاست. در این مطلب ۶ نکته در مورد چگونگی ساخت رزومه قبل از شروع کار برای حرفه جدید آورده شده است.

۱. قالبی مناسب برای خوانش آسان تنظیم کنید

هنگامی که استخدام‌کننده یا کارفرمای بالقوه در حال مشاهده رزومه شما باشد، سریع با یک نگاه آن را اسکن می‌کند؛ بنابراین مهم است که رزومه را منظم نگه دارید. نکات مهم برای قالب‌بندی رزومه در ادامه آمده است:

  • نقش‌ها و توضیحات را در سمت چپ، به‌طور منظم قرار دهید؛
  • مکان و تاریخ‌ها را در سمت راست قرار دهید؛
  • همه موارد (به جز نام خود) را در اندازه فونت یکسان نگه دارید؛
  • بخشی جداگانه برای «مهارت‌ها» داشته باشید؛
  • سعی کنید رزومه‌تان را در ۱ صفحه تمام کنید.

۲. اول تجربیات گذشته را بنویسید؛ سپس سوابق تحصیلی

سابقه شغلی اخیر شامل عناوین قبلی، تاریخ استخدام، کارفرمایان، دستاوردها و مهارت‌هاست که همگی باید در بخش تجربه کاری گنجانده شود. همچنین می‌توانید در این بخش کارآموزی و کار داوطلبانه‌ای که انجام داده‌اید را بنویسید.

بخش آموزش همیشه باید با جدیدترین آموزشی که به دست آورده‌اید، به‌روز شود. اگر در حال حاضر دانش‌آموز یا دانشجویید، آموزش را در قسمت پایین قرار دهید. سایر عناصر موجود در بخش آموزش، گواهی‌نامه‌ها یا مدارک تحصیلی از یک مؤسسه معتبر است.

۳. استفاده از زمان حال و گذشته مناسب

هنگام نوشتن رزومه، انتخاب زمان مناسب مهم است. هنگام توصیف نقش شغلی قبلی، موقعیت داوطلبانه یا فعالیت فوق‌برنامه، حتماً از افعال زمان گذشته استفاده کنید. اگر هنوز در شغلی مشغول به کار هستید، برای توصیف آن از زمان حال استفاده کنید. قانون کلی این است که از به کار بردن زمان مخلوط گذشته و حال در یک عنوان خودداری کنید.

۴. انواع واژه‌های کلیدی را اضافه کنید

از کلمات کلیدی متنوعی استفاده کنید تا موردتوجه کارفرمایان بالقوه قرار بگیرید. برای این‌که در میان سایر متقاضیان برجسته شوید، واژگان خود را بررسی کنید و کلمات کلیدی متمایز را در شرح نقش شغلی خود بگنجانید. مطمئن شوید که از کلمات متنوعی که با تجربه شما مطابقت دارند، استفاده می‌کنید و از یک کلمه مشابه، چندین بار استفاده نکنید.

۵. روی دستاوردهای خود تمرکز کنید

هرگونه موفقیت شغلی، آموزشی یا شخصی‌تان را در این قسمت بگنجانید. این دستاوردها باید منعکس‌کننده مشارکت شما باشد؛ مشارکت‌هایی که تأثیر مثبتی بر تجارت داشته باشند. این قسمت باید شامل معیارها، داده‌ها و آمار برای نشان دادن بیشتر دستاوردهای شما باشد تا به کارفرمایان بالقوه امکان دهد ارزش و تأثیر بالقوه شما را ببینند.

۶. بازخوانی و تصحیح

پس از اتمام پیش‌نویس رزومه، همیشه چندین بار آن را تصحیح کنید تا مطمئن شوید که بدون خطاست. قسمت‌ها و بخش‌های مختلف رزومه را بخوانید و اشتباهات دستوری و غلط‌های املایی را تصحیح کنید. این آخرین و مهم‌ترین قسمت این فرایند است؛ زیرا بیشتر استخدام‌کنندگان بلافاصله متقاضیان را از طریق رزومه آن‌ها ارزیابی می‌کنند و در صورت مشاهده اشتباهات در رزومه، اغلب متقاضی را رد می‌کنند.

به خاطر داشته باشید که رزومه کاری شما، اولین برخورد شما با کارفرماست. در این دوران، این امر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا ممکن است فرصتی برای ملاقات حضوری با کارفرمای بالقوه خود نداشته باشید.

ممکن است تصحیح رزومه بسیار طولانی باشد. در ادامه چند نکته را برای تصحیح مؤثر رزومه شرح داده‌ایم:

  • پس از تصحیح اولیه، کمی استراحت کنید و با دید تازه برگردید؛
  • نسخه‌ای از رزومه را برای کسب دیدگاهی متفاوت چاپ کنید؛
  • از یک دوست، عضو خانواده یا مربی برای تصحیح آن کمک بگیرید.

پس از تکمیل رزمه، شما آماده‌اید که برای کار رؤیاهای خود درخواست دهید! بهترین روش‌های شما برای بازبینی رزومه چیست؟ به ما در بخش نظرات اطلاع دهید!

کد خبر 473299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.