حال و هوای گرگان تاریخی می‌شود

شهردار گرگان گفت: تغییراتی را در خیابان امام خمینی(ره) و میدان شهرداری گرگان در نظر گرفته شده تا حال و هوای تاریخی در این مناطق شکل بگیرد.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا دادبود اظهار کرد: شهرداری گرگان از چند سال قبل برنامه‌هایی را برای احیای بافت تاریخی در دستور کار قرار داد که برخی از آنها اجرا شده و برخی نیز در حال اجرا است. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این بخش، ایجاد تغییرات در خیابان امام خمینی (ره) بود و به دنبال آن بودیم امسال این پروژه را به اتمام برسانیم که متأسفانه با مشکل روبه‌رو شدیم.

وی افزود: پیش از آغاز این پروژه استعلام از دستگاه‌ها انجام شد و اداره برق اعلام کرد که باید در این خیابان تغییراتی در شبکه ایجاد کنند. بنابراین از ابتدای سال این موضوع را پیگیری کردیم و کار تغییرات در شبکه برق در نهایت از آبان شروع شد و طبق اعلام این اداره تا اسفندماه به پایان می‌رسد.

شهردار گرگان تصریح کرد: در صدد بودیم که امسال این پروژه را انجام دهیم که با توجه به طولانی شدن فرایند کار اداره برق، این امر میسر نشد و بلافاصله بعد از اتمام کار، پروژه را آغاز می‌کنیم.

دادبود تصریح کرد: کف‌سازی در سواره‌رو و پیاده‌رو و تغییر مبلمان شهری در خیابان امام و برخی تغییرات در میدان شهرداری در قالب این پروژه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: تغییر نما ساختمان شهرداری گرگان واقع در میدان شهرداری به‌عنوان یک ساختمان تاریخی در دستور کار قرار گرفته که همزمان با این پروژه اجرا خواهد شد.

شهردار گرگان گفت: نورپردازی بافت تاریخی گرگان هم در حال برنامه‌ریزی است و عملیات اجرایی آن از اسفندماه آغاز می‌شود.

دادبود با تاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود نورپردازی تا فروردین ۱۴۰۰ به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: نورپردازی در بافت تاریخی بر روی معابر و ساختمان‌ها انجام می‌گیرد و در شب جلوه ویژه‌ای به این مناطق خواهد داد.

منبع: ایسنا

کد خبر 473257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.