۹ پروژه عمرانی فرهنگی  و خدماتی در منطقه ۷ اصفهان به بهره برداری رسید

در بیست و هفتمین برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» ۹ پروژه عمرانی، فرهنگی و خدماتی منطقه هفت شهرداری به ارزش بیش از ۲۲۵ میلیارد ریال با حضور شهردار اصفهان ، رییس و اعضای شورای شهر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ادامه اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» ظهر امروز _یکشنبه ۱۸ بهمن‌ماه ۹۹_ با حضور شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای شهر اصفهان پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و خدماتی منطقه هفت شهرداری افتتاح شد.

فرهنگسرای تخصصی کودک و نوجوان یکی از پروژه‌های آماده بهره‌برداری منطقه هفت است که با زیربنای ۵۰۰ مترمربع با هزینه ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث شد؛ این فرهنگسرا دارای سالن اجتماعات، کافی شاپ، کلاس آموزشی، نگهبانی و دفتر مدیریت است.

از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری این منطقه فاز دوم پارک و مادی چشمه خونین است که بدنه‌سازی آن با استفاده از سنگ مالون به ارتفاع چهار متر با حجم سنگ کاری بالغ بر ۸۰۰ مترمکعب و پیاده روسازی با بتن دکوراتیو همچنین زیرسازی و آسفالت گذرهای اطراف آن با مساحتی بالغ بر پنج هزار متر مربع و پیاده روسازی فاز اول و دوم با مساحتی بالغ بر دو هزار متر مربع با مبلغ ۱۳ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریال انجام شده است.

در این منطقه پیاده رو سازی خیابان کاوه حدفاصل میدان شهدا تا پل چمران نیز با مساحتی بالغ در ۱۰ هزار مترمربع با لحاظ مسیر ویژه دوچرخه، مسیر ویژه نابینایان و مبلمان شهری با مبلغ ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اجرا شده است.

پیاده روسازی خیابان مدرس در دو فاز، پیاده رو سازی خیابان فرزانگان، ساماندهی پیاده رو میدان شهدا تا خیابان مدرس بالغ بر سطح چهار هزار متر مربع با طرح سنگ هتن‌آباد، مانع گذاری و جدول‌گذاری و اجرای فاز دو از خیابان عباسی تا مهرانگیز، ساماندهی خیابان خردمند نیز به بهره‌برداری رسید. همچنین بسترسازی معابر اصلی و فرعی گذرهای تفکیکی محسنی پور به طول دو هزار و ۵۰۰ متر و مساحتی بالغ بر ۳۸ هزار مترمربع با صرف اعتباری افزون بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال زیرسازی، خاک‌ریزی، خاکبرداری، گذر بندی و احداث کانال دفع آب‌های سطحی انجام شد.

احداث مسیر دوچرخه و هوشمند سازی تقاطع‌های سطح منطقه و پروژه‌های ترافیکی، نصب دوربین‌های ثبت تخلف عبور چراغ قرمز و نصب دوربین نظارت تصویری، نصب دستگاه کنترلر هوشمند، سنسور گذاری، تعویض کنترلرهای قدیمی و ارتقای سخت افزاری کنترلرها، اجرای طرح‌های آرام سازی و کنترل سرعت در محلات، اجرای طرح‌های روان‌سازی عبور و مرور در معابر، اصلاح هندسی و رفع معضلات ترافیکی، رفع گلوگاه‌ها و روان سازی ترافیک، نصب مبلمان ایستگاه‌های اتوبوس و تعویض مبلمان فرسوده و قدیمی، ایمن سازی و نصب تابلوها و علائم و تجهیزات ترافیکی جهت کاهش تصادفات و ارتقای سطح کیفیت ترافیکی معابر، خرید سامانه سیار و مکانیزه تشخیص توقف‌های غیر مجاز و اعمال قانون به صورت مکانیزه، سرویس و نگهداری و تعمیرات چراغ‌های راهنمایی، کنترلرهای هوشمند و تجهیزات وابسته، تعمیرات و نگهداری دوربین‌های نظارت تصویری، دوربین‌های ثبت تخلف و آمار بردار و تجهیزات ITS در سطح منطقه، تعمیرات و نگهداری تابلوها و علائم ترافیکی، تابلوهای انتظامی و راهنمای مسیر و گاردریل‌های سطح منطقه از دیگر پروژه‌های افتتاح شده منطقه هفت به شمار می‌آید.

ساماندهی مجموعه گردشگری باغ فدک با انجام اقداماتی از جمله احداث سرویس بهداشتی، احداث سکو نشینی و نرده گذاری دریاچه باغ فدک، ساختمان اداری و ترمیم پست برق با صرف مبلغ ۹ میلیارد ریال اجرا شد.

آسفالت و زیرسازی در هشت هزار مترمربع از معابر فرعی منطقه (گذرهای نیلوفر، چشمه خونین، اداره برق، بنفشه، مهرانگیز، ابوذر و …) با مبلغ ۸۷ میلیارد ریال اجرا شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

تعمیرات و نگهداری عمرانی معابر فرعی و اصلی سطح منطقه، مناسب‌سازی پیاده روهای خیابان فلاطوری و آل‌بویه جهت عبور معلولان، اجرای روشنایی مادی و انهار برازنده و شاه پسند با نصب ۲۰۰ پایه روشنایی با ارتفاع سه متر، ۸۰۰ متر طول نرده‌گذاری و ایمن‌سازی پل، حفر چاه بالغ بر ۳۰۰ حلقه چاه و حدود یک هزار متر لوله گذاری جهت دفع آب‌های سطحی با صرف ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار از دیگر پروژه‌هایی است که امروز به بهره برداری رسید.

قطار هر یکشنبه یک افتتاح با سرعت در حال پیشروی است

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: خوشبختانه برنامه "هر یکشنبه، یک افتتاح" طبق روال هر هفته برگزار می‌شود. اگر امروز شاهد افتتاح ۹ پروژه عمرانی و خدماتی در منطقه هفت شهرداری هستیم نشان از پویایی و توسعه در این منطقه دارد؛ در این منطقه ۱۳ پروژه شاخص منطقه‌ای از جمله مجموعه فرهنگی ورزشی «شاهنامه» و ۳۳ پروژه منطقه‌ای در حال اجرا است. همچنین ۱۵ پروژه دیگر آماده ابلاغ برای اجرا است.

وی تأکید کرد: اجرای این پروژه‌ها در منطقه هفت به معنای انقلاب عمرانی، تحرک و پویایی و خدمت رسانی به تمام بخش‌ها در تمام نقاط شهر، تحقق عدالت فضایی، توزیع عادلانه سرمایه‌های شهر و جلب رضایت مردم است چرا که شهروندان استحقاق دریافت بهترین خدمات را دارند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه قطار هر یکشنبه یک افتتاح با سرعت در حال پیشروی است، تصریح کرد: با حمایت شورای اسلامی شهر و تخصیص اعتبارات و مصوبات مناسب برای اجرای عدالت، تک تک شهروندان در مناطق کمتر برخوردار از امکانات شهری بهره مند خواهند شد.

نوروزی با ابراز خرسندی از اینکه منطقه هفت شهرداری به نقطه مطلوب رسیده است، گفت: این روزها به هر نقطه از شهر که سر می‌زنیم نقش مؤثر و پررنگ حوزه عمرانی نمایان است.

وی با اشاره به توزیع خدمات فرهنگی در نقاط مختلف شهر خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته با افتتاح سینما بهمن در منطقه ۱۵ و یک سینما در رهنان، سینماها را به سایر نقاط شهر بردیم و آنها را از متمرکز بودن خارج کردیم چرا که سیاست این است که مشابه سینماها و امکانات متمرکز در محدوده مرکزی شهر را به مناطق کمتر برخوردار نیز سوق دهیم.

شهردار اصفهان با اشاره به دریافت نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک توسط اصفهان برای نخستین بار در کشور افزود: با توجه به پیوستن اصفهان به شبکه شهرهای دوستدار کودک باید شاهد اجرای زیرساخت‌های لازم که به رشد و شکوفایی کودکان کمک می‌کند در این شهر باشیم و در برنامه‌ریزی‌ها به این قشر از جامعه توجه کنیم.

نوروزی با تأکید بر اینکه کودکان به عنوان سرمایه‌های بزرگ ملت باید مورد توجه قرار گیرند، اظهار کرد: نیاز کودکان باید در شهر تأمین شود تا آنها در سایه آرامش، آسایش و امنیت خاطر زندگی کنند و بتوانند سکان قدرت آینده کشور و اصفهان را به خوبی در دستان خود بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح بوستان آرزو در هفته‌های اخیر و احداث فرهنگسرای تخصصی کودکان و نوجوانان در منطقه هفت نشان داده که اصفهان در راستای شهر دوستدار کودک حرکت می‌کند. البته بهره برداری از فرهنگسرای تخصصی کودکان و نوجوانان باید توسط بخش خصوصی انجام شود تا به موفقیت نهایی دست یابیم.

شهروندان باید نسبت به زندگی خود در مناطق شهری امیدوار باشند

علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه این آئین بهره‌هرداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فاصله زمانی بسیار کم از برنامه هر یکشنبه یک افتتاح که در منطقه هفت برگزار شد، بار دیگر امروز در این منطقه هستیم تا شاهد افتتاح پروژه‌های عمرانی باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: این حضور و افتتاحیه‌ها منجر به برداشتن گام‌های مؤثر در جهت ایجاد عدالت فضایی در شهر اصفهان شود زیرا شرایط کنونی به نحوی است که باید تلاش شود تا حس تعلق به همه مناطق روز به روز افزایش پیدا کند و یکی از راه‌هایی که باعث افزایش این تعلق می‌شود، افتتاح پروژه‌ها و توجه به نیازهایی است که شهروندان در هر منطقه دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: هنر مدیریت شهری باید این باشد که با برنامه‌ریزی، ماندگاری شهروندان مناطق روز به روز افزایش پیدا کند؛ طبیعتاً این ماندگاری نیز در گرو اتفاقاتی است که در هر منطقه رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه منطقه هفت یکی از مناطقی است که در سال‌های اخیر اتفاقات بسیار خوبی در آن رخ داده، تصریح کرد: در کنار منطقه هفت، به بهبود زیست شهری در منطقه ۱۴ نیز توجه شده و این منطقه که روزی از منطقه هفت جدا شد، با سرعت مسیر رشد و توسعه را طی می‌کند که یقیناً منجر به دلگرمی شهروندانی که ساکن این مناطق هستند می‌شود.

نصراصفهانی تاکید کرد: پیشتر پارک آرزو افتتاح شده بود و امروز شاهد بهره برداری از فرهنگسرای کودک و نوجوان در این پارک هستیم که یکی از برنامه‌هایی بود که در افتتاحیه این منطقه قرار گرفت.

رئیس شورای شهر اصفهان تصریح کرد: شهروندان عزیز اصفهان در هر جای این شهر زندگی می‌کنند باید نسبت به زندگی خود در آن منطقه امیدوار و دلخوش باشند و زمانی می‌توانیم صحبت از شهروندان با نشاط کنیم که حداقل‌های ممکن را برای آن‌ها فراهم کرده باشیم.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری بر استمرار فعالیت‌های عمرانی تاکید داشته است، خاطرنشان کرد: حتی در این دوره تلاش بر این بوده که نیازهای مناطق مختلف را به طور ویژه رصد و علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی که وجود دارد بتوان اقدامات محرک توسعه را در آن محلات رقم زد.

توجه به نقش کودکان و زنان در اجرای پروژه‌های شهری اصفهان

شیرین طغیانی، رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم اظهار کرد: از ابتدای فعالیت دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان پنج موضوع اصلی در دستور کار قرار گرفت که مهم‌ترین موضوع اجرای پروژه‌های منطقه‌ای و محلی با هدف توزیع عدالت اجتماعی در شهر بود.

وی افزود: در کنار پروژه‌های کلانی همچون رینگ چهارم حفاظتی یا پیاده‌راه‌سازی چهارباغ عباسی، پروژه‌هایی از آن جنس که منافع آن مستقیماً به مردم محلات می‌رسد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نقش کودکان، نوجوانان و زنان در رویکرد مدیریت شهری برای اجرای پروژه‌های عمرانی، تصریح کرد: باید برای کودکان برنامه داشته باشیم و حضور و وجود آنها را مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه امروز در منطقه هفت پروژه‌ای منطبق با رویکرد شهر دوستدار کودک با عنوان فرهنگسرای تخصصی کودکان و نوجوانان افتتاح شده است، گفت: منطقه هفت شهرداری از نظر تعداد پروژه‌های عمرانی پیشتازترین مناطق شهرداری اصفهان است.

طغیانی خاطرنشان کرد: اگر در شورای اسلامی شهر دغدغه لازم برای اجرای پروژه‌های کوچک‌مقیاس و منطقه‌ای وجود نداشت و همت لازم نیز در مدیریت شهری نبود، امروز شاهد افتتاح پروژه‌های متعدد عمرانی نبودیم.

تحقق خواسته دیرین ساکنان منطقه ۷

علی اصغر شاطوری، مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز ۹ پروژه در این منطقه افتتاح شد که شاخص‌ترین آن فرهنگسرای تخصصی کودک و نوجوان با هزینه‌ای بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال است؛ این فرهنگسرا در منطقه جنوب بزرگراه شهید چمران به عنوان یکی از خواسته‌های دیرینه ساکنان این محدوده از شهر احداث شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگسرای تخصصی کودک و نوجوان در مجاورت بوستان علمی، آموزشی آرزو واقع شده است، تصریح کرد: در بوستان آرزو اسباب بازی‌ها و تجهیزات ورزشی طبق استاندارد قوانین فیزیک نصب شده است.

وی ادامه داد: فعالیت فرهنگسرای تخصصی کودک و نوجوان متأثر از شرایط کرونا خواهد بود؛ چنانچه شرایط شیوع ویروس کاهش چشمگیر داشته باشد کلاس‌های آموزشی در این فرهنگسرا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تعداد محدودی از افراد برگزار خواهد شد.

شاطوری تصریح کرد: با توجه به موقعیت مکانی فرهنگسرای تخصصی کودک و نوجوان و بوستان آرزو به عنوان ترکیبی هماهنگ و همگام، پس از بازگشایی مدارس، دانش آموزان مقاطع مختلف می‌توانند برای انجام بخشی از آزمایش‌های فیزیک به این بوستان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه هشت پروژه دیگر از جمله فاز دوم پارک مادی چشمه خونین امروز به بهره برداری رسید، گفت: در این پروژه بدنه سازی آن از سنگ مالون به ارتفاع چهار متر با حجم سنگ کاری بالغ بر ۸۰۰ مترمکعب استفاده شده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: باز زنده‌سازی و بازسازی مادی‌ها در منطقه هفت با توجه به اینکه می‌تواند یکی از بهترین شبکه‌های هدایت و دفع آب‌های سطحی ناشی از نزولات جوی باشد در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 473239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.