ایجاد پارک‌های خصوصی و خیرساز در اصفهان

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به ایجاد پارک‌های خصوصی و خیرساز در اصفهان، گفت: می‌توان علاوه بر فعالیت و حضور خیران در عرصه‌های مدرسه‌سازی، سلامت و مسکن با توجه به موضوع آلایندگی‌ها، شاهد احداث پارک‌های خیرساز نیز در شهر باشیم.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شورای سازمان پارک‌ها پیشنهادی مبنی بر استفاده از ظرفیت خیران برای احداث پارک‌ها تحت عنوان «پارک‌های خیر ساز» مطرح شد از این رو با اداره اوقاف و امور خیریه رایزنی لازم شد.

وی افزود: با توجه به آلودگی هوا و وجود مشکلات زیست‌محیطی متعدد، وقف در بخش محیط زیست جایگاه ویژه‌ای دارد از این رو برای وقف در زمینه ایجاد فضای سبز از خیران طلب یاری و همراهی کردیم تا بتوانیم بر ظرفیت‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز اضافه کنیم.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد خیران در عرصه‌های سلامت، مدرسه‌سازی، مباحث قرآنی، مسکن‌سازی و ورزش اقدامات خوبی کرده‌اند همچنین بوستان‌هایی در کشور توسط آنها احداث شده که از جمله این موارد می‌توان به احداث بوستانی توسط خیران بوشهر در سال ۹۳ اشاره کرد.

وی ادامه داد: نمونه موردی آن در اصفهان احداث یک پاکت پارک (پاتوق شهری) به مساحت ۸۵۰ مترمربع در خیابان میرزا طاهر واقع در منطقه ۹ توسط واقفان اداره اوقاف اصفهان است که مالک اداره اوقاف بود و سازمان پارک‌ها با همکاری منطقه ۹ درختکاری‌های آن را انجام داد، همچنین محوطه آن توسط سازمان زیباسازی، دیوارنویسی شد.

مرتضایی‌نژاد اظهار امیدواری کرد: علاوه بر فعالیت و حضور خیران در عرصه‌های مدرسه‌سازی، سلامت و مسکن با توجه به موضوع آلایندگی‌ها، شاهد احداث پارک‌های خیر ساز نیز در شهر باشیم.

وی تاکید کرد: تجربه جهانی نشان می‌دهد که خیران و نیکوکاران می‌توانند در توسعه پارک‌ها نقش مؤثری داشته باشند.

کد خبر 473211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.