گیاهان دارویی اصفهان به اروپا صادر می‌شود

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های منابع طبیعی مهر استان اصفهان از برندسازی و برنامه ریزی این اتحادیه برای صادرات گیاهان دارویی به اروپا خبر داد.

مجتبی محمدی ورزنه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عملکرد اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی و منابع طبیعی مهر استان اصفهان، اظهار کرد: این اتحادیه با تحت پوشش قراردادن ۲۴ شرکت بالغ بر ۲۳ هزار نفر سهامدار حقیقی دارد و عقد قراردادهای ساخت آبشخور دام، ایجاد کمربند سبز حفاظتی در استان اصفهان و اجرای سایر قراردادهای مربوط به فعالیت‌های مختلف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از جمله فعالیت‌های آن بوده است.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های منابع طبیعی مهر استان اصفهان تصریح کرد: تولید و برند سازی برخی داروهای گیاهی به‌ویژه محصول بی نظیری به نام " طعم کوهستان" از دیگر فعالیت‌های اتحادیه تعاونی‌های منابع طبیعی مهر استان اصفهان است که با استفاده از گیاه کرفس کوهی از شهرستان فریدون‌شهر تولید و برنامه‌ریزی برای صادرات این محصول پر ارزش به کشورهای اروپایی اقدام شده است که در این زمینه شاهد موفقیت‌هایی نیز بوده‌ایم.

وی افزود: این اتحادیه با رایزنی‌ها و پیگیری‌های متعدد توانست پس از گذشت بیش از چهل سال برای تأمین نهاده‌های دامی مورد نیاز مرتع‌داران استان، سهمیه قابل توجهی از محصول "جو" را به خود اختصاص دهد.

محمدی ورزنه، ایجاد فروشگاه اینترنتی و فروش و عرضه مستقیم محصولات تولیدی این تعاونی‌ها را از دیگر فعالیت‌های این اتحادیه برشمرد و ادامه داد: در زمینه پرورش دام نیز در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در غرب و شرق اصفهان، همگام با سیاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مبنی بر کاهش فشار دام در مراتع، جمع‌آوری و پرواربندی در محیط بسته و تغذیه با خوراک آماده دام انجام شده است.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های منابع طبیعی مهر استان اصفهان اظهار کرد: این اتحادیه برای سال جاری در زمینه بوم گردی در عرصه‌های بکر منابع طبیعی با مشارکت شرکت‌های تعاونی فعال در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را انجام داده است و مقدمات کار فراهم شده است و در حال پیگیری برای نهایی شدن آن هستیم.

وی گفت: این اتحادیه در راستای تثبیت خانواده بزرگ بهره‌برداران مراتع با توجه به دارا بودن ۴۰ هزار بهره‌بردار مرتعی و ۲.۵ میلیون رأس دام، برای اخذ کارگزاری بیمه دام و پلاک گذاری دام‌ها با وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی، سازمان تعاون روستایی و بانک کشاورزی وارد مذاکره شده و تفاهم نامه‌ای نیز بین طرفین امضا شده است.

کد خبر 473192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.