استقلال یک_ نساجی صفر/ شوت فرشید علیه صدرنشینی نویدکیا!

استقلال با شوت تماشایی فرشید اسماعیلی در آخرین دقایق، سه امتیاز دیدار با نساجی را تصاحب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال و نساجی از ساعت ۱۷ امروز جمعه - ۱۷ بهمن ماه - در ورزشگاه آزادی رو در روی هم قرار گرفتند که در نهایت علیرغم بازی پایاپای دو تیم، فرشید اسماعیلی دقیقه ۸۷ توپ را به کنج دروازه خطیر فرستاد تا سه امتیاز حساس و ارزشمند را به تیمش هدیه دهد تا آبی‌ها با صدرنشینی راهی دیدار حساس هفته آینده در اصفهان شوند.

هفته چهاردهم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های استقلال و نساجی

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: فرشید اسماعیلی (دقیقه ۸۶- برای استقلال)

اخطار: محمد دانشگر (دقیقه ۴۱- از استقلال) - بابک مرادی (دقیقه ۵۹- از استقلال) - مهرداد بایرامی (دقیقه ۶۰- از نساجی) - محمد نادری (دقیقه ۶۹ - از استقلال) - وریا غفوری (دقیقه ۷۲- از استقلال) - علی داوران (دقیقه ۷۷ -

اخراج: -

استقلال تهران: رشید مظاهری، عارف غلامی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، وریا غفوری (دقیقه ۷۵- سید احمد موسوی)، بابک مرادی، مهدی مهدی‌پور، داریوش شجاعیان (دقیقه ۴۶- محمد نادری)، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی، ارسلان مطهری

سرمربی: محمود فکری‌

نساجی مازندران: حسین خطیر، حامد شیری، بهزاد داودی، سعید بیگی، مصطفی جوادیان، حسن نجفی، میلاد کمندانی، علی داوران، محمدحسین باباگلی، فرزاد زامهران، کریم اسلامی

سرمربی: مجید جلالی

داور: موعود بنیادی‌فر

شرح بازی:

میزبان بازی را بهتر آغاز کرد اما نساجی نیز با دفاعی بسته و منطقی اجازه موقعیت سازی را به شاگردان فکری نداد. استقلالی‌ها اگر چه در بیشتر دقایق نیمه نخست مالک توپ بودند ولی با حضور پرتعداد بازیکنان نساجی در فضاهای بازی، کارشان به سختی افتاد. در اواخر نیمه اول این شاگردان مجید جلالی بودند که ضدحملات خطرناکی را پایه‌ریزی کرده و چندین بار تا پا گلزنی به قلب دفاع استقلال زدند که البته بی‌فایده بود تا دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

نیمه دوم بازی سردتر از ۴۵ دقیقه دنبال شد. آبی‌پوشان باز هم از مالکیت بیشتری اما هدف خاصی را دنبال نمی‌کردند و تنها توپ را به گردش در می‌آوردند. آن سوی میدان نیز به نظر می‌رسید شاگردان جلالی به جز دفاع و چشم دوختن به تک حملات برنامه دیگری ندارند.

با این وجود استقلالی‌ها که راه‌های نفوذ را بسته می‌دیدند، به شوت‌های از راه دور روی آوردند تا بالاخره شوت فرشید اسماعیلی در کنج دروازه آرام گرفت. لحظاتی بعد نیز قایدی با تکنیکش موفق شد داور را به مجاب به نشان دادن نقطه پنالتی کند ولی ضربه چیپ او به تیرک خورد تا در گلزنی و افزایش اختلاف ناکام بماند و این دیدار با همین نتیجه به پایان رسد.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۸۵- فرشید اسماعیلی) - شوت اسماعیلی از پشت محوطه نساجی به گوشه دروازه رفت تا مقاومت سرخ‌پوشان در آزادی شکسته شود.

دقایق حساس:

دقیقه ۶- کرنر ارسالی آبی‌ها با ضربه سر دانشگر با اختلاف اندکی از دروازه نساجی به بیرون رفت.

دقیقه ۳۱- شوت مهدی‌پور را خطیر سر جایش به خوبی دفع کرد.

دقیقه ۴۲- کاشته به دست آمده برای نساجی چسبیده به محوطه جریمه استقلال، تند و تیز روی دروازه آمد و مظاهری این ضربه مواج را دفع کرد.

دقیقه ۴۵+۲ - پاس رو به جلو کمندانی در موقعیت تک به تک در اختیار زامهران قرار گرفت و او توپ را در حالی بالا سر مظاهری انداخت که خروجی ناموفق داشت ولی مدافعین استقلال به موقع سر رسیدن و توپ را دفع کردند.

دقیقه ۵۶- دو بازیکن نساجی قصد داشتند توپ را از محوطه دفع کنند که در همین بین توپ به دست کمندانی خورد اما داور اعتقادی به خطا پنالتی نداشت.

دقیقه ۶۵- حرکت قایدی در عرض محوطه نساجی دفاع نساجی را بهم ریخت اما ضربه او راهی به چهارچوب پیدا نکرد.

دقیقه ۸۳- شوت دانشگر با اختلاف اندک از کنار دروازه خطیر به بیرون رفت.

دقیقه ۸۸- قایدی با حرکتی تکنیکی در سمت چپ محوطه نساجی موفق به کسب پنالتی شد.

دقیقه ۸۹- مهدی قایدی پنالتی‌اش را به شکل چیپ زد که توپ ابتدا به تیرک بالایی دروازه برخورد کرد و در ادامه ضربه سر قایدی به بیرون رفت.

نکات ویژه:

* پیش از شروع دیدار بازیکنان دو تیم با قرار دادن گل‌هایی جلو عکس علی انصاریان یاد این مرحوم را گرامی داشتند.

* بازیکنان استقلال با پیراهن‌هایی مشکی با تصویر علی انصاریان و همچنین بازیکنان نساجی با پیراهن‌هایی دارای عکس مهرداد میناوند و علی انصاریان پا به میدان گذاشتند.

* روی سکوها طرح پیراهن شماره ۲۸ که متعلق به انصاریان در دوران حضورش در استقلال بود، به صورت موزاییکی قرار گرفته است.

* پشت پیراهن بازیکنان استقلال نام علی انصاریان درج شده است.

* وریا غفوری از تعویض خود ناراضی بود و با عصبانیت بدون نشستن در نیمکت، مستقیماً به رختکن رفت.

کد خبر 473125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.