سیاست‌های وزارت صمت در جهت رقابتی کردن صنایع خودروسازی

وزیر  صنعت معدن و تجارت گفت: صنعت خودرو  ایران دارای یک آفت مهم  به نام انحصاری بودن و عدم رقابت است. سیاست‌های وزارت صمت در جهت رقابتی کردن صنایع خودرو سازی است. با افزایش عرضه خودرو در بازار قیمت‌ها را پایین می‌آوریم.

به گزارش ایمنا، علیرضا رزم حسینی در جمع خبرنگاران در خصوص خط دوم انتقال آب از هرمزگان به کرمان، سپس خراسان جنوبی و خراسان‌رضوی اظهار کرد: بعد از اتفاق مهم و تاریخی اجرای خط اول انتقال آب از هرمزگان به کرمان و اردکان که هم اکنون نیز در حال اجرا است بنابر دستور رئیس جمهور محترم قرار بر آن شد تا خط دوم و سوم نیز از همان مسیر آغاز شود.

وی افزود: مطالعات این کار انجام شده، امیدواریم در آینده نزدیک یعنی قبل از سال جدید عملیات اجرایی خط دوم انتقال که از کرمان شروع شده و به خراسان‌رضوی می‌رسد آغاز شود. این پروژه آبادانی صنایع و معادن منطقه و کشور را به همراه خواهد داشت. به نظر بنده این پروژه بزرگترین پروژه تاریخ در کشور و در سطح خاور میانه در حوزه انتقال آب است. هم اکنون حدود ۳۵۰ کیلومتر در خط دوم و سوم انتقال آب از هرمزگان کار مشترک انجام شده و در اجرای خط دوم و سوم انتقال آب از هرمزگان ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد.

وزیر صمت در خصوص قیمت‌گذاری خودرو افزود: صنعت خودرو ایران دارای یک آفت مهم به نام انحصار طلبی و عدم رقابت است. سیاست‌های وزارت صمت در جهت رقابتی کردن صنایع خودروسازی است. خیلی از قطعات ما در حال حاضر در کشور ساخته می‌شود. قطعه سازان ما هم اکنون در ۲ الی ۳ شیفت فعالیت می‌کنند. اگر سیاست‌های مدبرانه‌ای در حوزه سیاست‌های مالی و اقتصادی در نظر گرفته شود قیمت‌ها در بازار متعادل خواهد شد. با افزایش عرضه خودرو در بازار قیمت‌ها را پایین می‌آوریم.

وزیر صنعت معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که آیا در بخش صنعت افزایش قیمت شکر را خواهیم داشت؟ بیان کرد: در بخش صنعت با افزایش قیمت شکر رو به رو نخواهیم بود و هر تاجری می‌تواند شکر را وارد کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 473089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.