بایدن دیپلماسی تازه‌ای ارائه کرد

مشاور سیاسی رئیس جمهور گفت: تعامل با آمریکا در دیپلماسی جدید آن در خصوص یمن، حرکت از نقطه‌ قوت و توازن آفرینِ دیپلماسی ایران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید ابوطالبی در صفحه توییتر خود نوشت: بایدن سخنان روشنی داشت؛ دیپلماسی تازه‌ای ارائه کرد، و سیاست خارجی خود را بر منطقه‌ی خاورمیانه و آسیای دور متمرکز نمود. او به درستی از حمایت از دموکراسی و حاکمیت ملت‌ها و قانون، به جای طرفداری از جنگ و کشتار مردم بیگناه یمن سخن گفت؛ دقیقاً برعکس نقش متکبرانه‌ی تهدیدآمیز اخیر فرانسه در لبنان.

اینکه بایدن می‌خواهد این‌بار از تحولات منطقه‌ای با به رسمیت شناختن دموکراسی و حق ملت‌ها و جلوگیری از کشتار در یمن آغاز کند، رویکرد دقیق و موثری است؛ که باید به آن خوشامد گفت. رویکرد جدید آمریکا در یمن می‌تواند شروع یک همکاری تازه همانند گفتگوی ایران و آمریکا در بحران افغانستان باشد.

«اجلاس چهارجانبه‌ی ایران، عربستان، آمریکا، یمن» می‌تواند نخستین راهکار شروع همکاری‌های منطقه‌ای محسوب شود. راهکاری که البته در آن می‌شود رودررو و بدون میانجی‌های صادق! به دیگر مسائل هم پرداخت. تعامل با آمریکا در دیپلماسی جدید آن در خصوص یمن، حرکت از نقطه‌ی قوت و توازن آفرینِ دیپلماسی ایران است.

کد خبر 473077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.