برگزاری جلسه‌ای درباره برجام در شورای امنیت کاخ سفید

کاخ سفید روز جمعه نشست کمیته اصلی شورای امنیت ملی را با تمرکز بر برنامه هسته‌ای ایران برگزار می‌کند.

به گزارش ایمنا، تارنمای خبری آکسیوس (Axios) به نقل از افراد آگاه اعلام کرد که با توجه به اهمیت و اضطرار موضوع ایران نزد «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا کاخ سفید روز جمعه نشست کمیته اصلی شورای امنیت ملی را با محور برنامه هسته‌ای ایران برگزار می‌کند.

هدف برگزاری نشست‌های کمیته اصلی- که در «اتاق وضعیت» و با حضور وزرای دفاع و خارجه و سایر بازیگران مهم حوزه امنیت ملی آمریکا برگزار می‌شود- بحث و گفتگو پیرامون سیاست و خط مشی‌ها در بالاترین سطح پیش از ارائه هرگونه توصیه‌ای به رؤسای جمهور آمریکا است.

یک مقام آگاه به تارنمای آکسیوس گفت یکی از موضوعاتی که روز جمعه به بحث گذاشته می‌شود، این است که آیا آمریکا پیش از انتخابات ریاست جمهوری در ایران (در ماه ژوئن) به برجام بازگردد یا پس از آن.

وزارت دفاع آمریکا هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است. یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز از اظهارنظر درباره این نشست خودداری کرد.

گفتنی است که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا قرار است روز جمعه در یک نشست مجازی با حضور وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه پیرامون ایران گفتگو کند.

بلینکن همچنین از «رابرت مالی» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران خواست تا یک تیم مذاکره کننده متشکل از دیپلمات‌ها و کارشناسانی برخوردار از دیدگاه‌های مختلف نسبت به ایران تشکیل دهد. یک مقام نزدیک به دولت آمریکا همچنین گفت که آنتونی بلینکن حتی از راب مالی خواسته تا افرادی را که دیدگاهی «جنگ طلبانه تر» نسبت به ایران دارند، در این تیم بگنجاند.

کد خبر 473061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.